Avatar billede NielsErikP Mester
11. april 2013 - 22:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

SMDialog....

Hej...

Jeg kører Windows vista home preminum 32/64bit. På en desktop Computer.
Jeg undrer mig over en fil SMDialog.. Kan via lidt Google søgning se at den skulle relaterer til noget HP software. OG min computer er en HP Pavillion .
Det der undrer mig er om jeg har noget at bruge den til, Og derud over om alle de "Fancy" programmer HP ligger på ens computer ved køb er nødvendige for at kunne få en HP computer til at køre.

Håber der er en med lidt hjælp her.

På forhånd tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2013 - 09:21 #1
Nej det er kun reklame for firmaet. Har selv en HP desktop fra 2005 med xp.
Formaterede den i 2009 og lagde Xp pro på den i stedet. Brugte ikke nogle af de programmer der oprindelig kom med pc, på noget tidspunkt.
Man kan hvis man vil fjerne disse programmer på en gang med PC Decrapfier.
http://pcdecrapifier.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2013 - 09:24 #2
Husk dog at få lavwet din recovery dvd til maskinen hvis du skal gendanne dit system.
Hvis dit recovery drev bliver fejlbehæftet skal du nemlig bruge denne til at gendanne din pc, men mindre du kan låne en version af Vista der er magen til den du har installeret.
Så behøves den ikke, da du bare bruger din egen nøgle ved installationen.
Avatar billede NielsErikP Mester
12. april 2013 - 21:23 #3
Hej..

Tak for dine indlæg :-)
Skulle jeg så ikke lige tage at starte med #2 først?? At lave en recovery dvd.. Det har jeg aldrig fået gjort i den tid jeg har haft computeren.. Så her du løsningen..??
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 07:33 #4
Prøv at gå i start-alle programmer.
Har du noget der som minder om "genoprettelse" eller "recovery" i dine programmer?
Den normale procedure er jo at når man pakker computeren ud den første gang, så får man besked om man vil lave denne recovery dvd rimelig hurtigt.
Mange overser denne besked og tænker "det kan jeg gøre i morgen (måske)". MAn glemmer det desværre bare mange gange
Avatar billede NielsErikP Mester
13. april 2013 - 11:52 #5
Hej...

Jow..Det har jeg i Start>>Alle Programmer>>PC-Hjælp og Værktøjer...
Der ligger noget genoprettelses styring og noget Easy backup + Oprettelse af genopretnings disk...
Men problemet er her at det er HP programmer.. Og det var jo lidt det dette spørgsmål gik på... om jeg kunne køre uden alle de HP prog's.
Jeg tænker at en recovery disk med et HP prog. Så skal man vel også have HP programmerne, når den skal genoprettes, eller hva ??
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 13:40 #6
Når du har lavet din genoprettelsesdisk kan jeg ikke se du skulle have brug for Hp programmerne mere.
En genoprettelsesdisk skal jo kunne bruges hvis din harddisk går ned, og du skal sætte en ny disk i pc.
Du vil i øvrigt få alle dine hp programmer med på dine dvd skiver, da det er en kopi af dit recovery drev, som også er på computeren.
Du har formodentligt et drev D der hedder noget med recovery eller backup, til at gendanne fra.
Avatar billede NielsErikP Mester
13. april 2013 - 22:45 #7
Hej...

Ja.. Jeg har et d-drev der hedder FACTORY_IMAGE .
Jeg prøver at fabrikere denne genoprettelses disk. Så vender jeg lige tilbag.. Da du formodentligt har mod på at hjælpe med at fjerne disse HP- Programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2013 - 09:10 #8
Ja det må i finde ud af. Høres ved.
Henter lige PC Decrapfier selv og prøver programmet. Har nogle programmer jeg godt kan undvære nemlig.
Avatar billede NielsErikP Mester
14. april 2013 - 11:33 #9
Hej..

Ville egentligt have lagt et indlæg mere igår, men det trak ud med denne genoprettelses disk.. tog så lige og kørte deres EASY BACK UP bagefter. Egentligt et ret dårligt program efter min mening. I et sådan skal man selv kunne vælge, hvilke filer der skulle BACKES UP.
Nå, men jeg fik det gjort.

@220661: Smider du ikke lige et svar??
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2013 - 12:39 #10
Svar
Avatar billede NielsErikP Mester
14. april 2013 - 21:26 #11
Hej..

@220661:Jamen tak for hjælpen. Nu fik jeg jo godt nok ikke gjort "Kål" på selve SMDialog .
Men lad da lige høre, hvordan dit projekt gik med Decrapfier
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2013 - 21:36 #12
Selvfølgelig kan du det.
Jeg kørte programmet, og det første den foreslog var nogle ting den kunne deaktivere i Windows opstart.
Der var kun en ting på min som jeg kunne undvære.
Herefter kom listen med alle installerde programmer ind.
Jeg valgte 4 som skulle slettes og satte programmet igang.
Blev lidt skuffet, da det faktisk var en almindelig afinstallering der startede. Jeg skulle sidde og trykke ja til at jeg ville fjerne programmet. Den eneste fordel der var, var at den automatisk fortsatte til næste program, uden jeg skulle finde det frem igen.
I et af de første billeder skulle man bestemme om det var en ny pc eller en gammel. Jeg valgte selvfølgelig en gammel.
Det har noget at gøre med om programmet kan se programmer som er i prøveperiode forstod jeg.
Held og lykke med det, og tak for point. :-)
Avatar billede NielsErikP Mester
14. april 2013 - 22:22 #13
Hej..

Ja..Det lyder jo ligesom man ligeså godt kunne bruge Kontrolpanel til afinstallering af Programmer.

Tak, Tak og velbekom.