Avatar billede komputerdk Mester
11. april 2013 - 17:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dele værdi i view

Hi

hvordan gør man dette med MSSQL server 2000 i et view:

jeg har et felt (navn usermail) med f.eks.

email1@mail.dk;email2@mail.com

email3@mail.com (nyt felt)

jeg vil gerne have at den deles, således at

det ender i

<a href="mailto:email1@mail.dk">email1@mail.dk</a><a href="mailto:email2@mail.com">email2@mail.com</a>

jeg kan lave en

'<a href="mailto"'+replace(usermail,';','"</a><a href="mailto:')+'"</a>'

det giver så:

<a href="mailto:email1@mail.dk"></a><a href="mailto:email2@mail.com"></a>

så er der en eller anden måde jeg kan få lavet et loop eller lign, så jeg kan få mailadresserne ind i >xxxxx</a> ?
Avatar billede Syska Mester
11. april 2013 - 17:59 #1
Dette er ikke et job for din Database, men din Business Logic end hvad programmerings sprog du bruger.

Men du kan vel også lave en split på ";" hvis du absolut vil gøre det i SQL ... og så append det "nye felt".

Men ... WARNING WARNING WARNING. Don't do it.

Dette hører efter mine mening ikke til i din database.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2013 - 18:03 #2
Det grundliggende problem er vel at databasen ikke er normaliseret. Flere vaerdier i et enkelt felt er ikke godt design.

Hvis en aendring af database struktur ikke er en mulighed, saa er jeg heltg enig med buzzz om at det er nemmere at lave split i app kode.
Avatar billede komputerdk Mester
13. april 2013 - 00:08 #3
I har helt ret i at det bør laves i programmeringen - det var mere for at prøve om man kunne.
Avatar billede komputerdk Mester
02. maj 2013 - 09:37 #4
luk - jeg må lave det i koden på klientdelen
Avatar billede Syska Mester
02. maj 2013 - 09:55 #5
Glad for at kunne hjælpe.