Avatar billede lurup Ekspert
11. april 2013 - 00:56 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

låst mobiltelefon

Min søster har lige købt en mobil telefon på nettet.
Sony Ericcon Xperia mini pro.
Hun købte den være låst op men det er den ikke.
Og efter er sælger gået under jorden.
Jeg er sikker på den er 6 mdr gammel og derfor burde den kunne låses op gratis ved den selvskal den er låst til.
MEN hvordan finder vi ud af hvilket selvskab den er låst til ????
Avatar billede Blueeyez Mester
11. april 2013 - 08:22 #1
Mit bedste bud er IMEI nummeret på den.. Men prøv og ring til fx TDC og spørg om de kan se det.. Jeg tvivler godt nok og at den er låst og under 6 mdr har jeg svært ved at tro er gratis, dernæst så kan den jo være stjålet...
Avatar billede Blandy Praktikant
11. april 2013 - 09:06 #2
Da jeg sidst snakkede med TDC om låste mobiltelefon, fortalte de at de ikke låser deres mobil til deres selskab længere. Det holdte de op med for et par år siden.

Så kan ikke forstå hvis den er låst.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. april 2013 - 09:32 #3
#2 TDC var blot et alternativ for og tjekke hvilket selskab den er under :-) (vi ved jo ikke om den er PUK låst eller hvad ;-)
Avatar billede lurup Ekspert
11. april 2013 - 10:41 #4
Jeg er kommet lidt længere nu.
Den er låst til TDC...har en taletidskort der virker på den.
Derfor er det jo godt.
Næste problem....der er en bevædelsekode på den...sådan 9 felter man skal lave en mønster ...
kan jeg reset telefonen ??
Avatar billede Blueeyez Mester
11. april 2013 - 10:59 #5
#9 lyder som en puk kode og tror det kræver oplåsning, måske du kan nulstille men ved ikke hvordan, vil som nævnt råde dig til at ringe til tdc
Avatar billede MADOlsen Forsker
11. april 2013 - 11:08 #6
Synes nu mere det lyder som skærmen er låst (en puk-kode følger jo simkortet).

Ser det nogenlunde sådan ud:
http://phandroid.com/wp-content/uploads/2012/03/android-unlock-pattern.jpg

Hvis ja, er du så sikker på, at telefonen ikke er stjålet?
Avatar billede lurup Ekspert
11. april 2013 - 11:22 #7
Det ser sådan ud.....
Min søster har kun sælges ord og kan nu ikke finde ham...
Kan jeg gøre noget ved den kode ??
Avatar billede Blueeyez Mester
11. april 2013 - 12:17 #8
Avatar billede mash Mester
11. april 2013 - 20:35 #9
Du skal hard resettet den...

Saadan goer du:

1. Turn the power off.
2. Hold the Left and right buttons located beneath the display
3. Press and release the Power button
4. Follow the on-screen instructions to hard reset your phone

det var lige hvad jeg kunne finde, det burde vaere lige til...

Men faa lige tjekket om den er stjaalet, hvis imei nummeret er meldt stjaalet saa ringer politiet nok til ejeren af det simkort der er proevet i telefonen....
Avatar billede mash Mester
11. april 2013 - 20:38 #10
ARGH lol havde ikke set #8 link, my bad, men ved en hardreset fjernen den osse moenster laas...
Avatar billede Blueeyez Mester
11. april 2013 - 20:48 #11
Enig med 9.. Mistænker den os for at være stjålet og endnu værre er hvis den der ejer den mister sine data..
Avatar billede lurup Ekspert
11. april 2013 - 21:05 #12
HAr prøvet #8 og #9 uden at der skete noget
Avatar billede mash Mester
11. april 2013 - 21:13 #13
Hmm..

Bare lige for at vaere sikket, du holde begge knapper inde hele tiden mens den starter ?
Avatar billede lurup Ekspert
11. april 2013 - 21:27 #14
ja....
Vi er enig i at det er
ene knap til venstre med 4 kasser på
ene knap til højre med pil tilbage

?????
Avatar billede mash Mester
11. april 2013 - 21:43 #15
ja...

Efter lidt soegning ser det ud til at der ikke er nogen nem loesning...

fandt det her paa xda:

1. Download pc companion or sony ericsson update service.
2. Start up pcc or seus
3. Connect phone via usb cable
4. In PCC choose support zone, then update, then theirs an option for repair phone, In SEUS follow onscreen instructions to update software
5. Wait until update/repair is done and disconnect and switch back on the device

nb. hvis der er en option med "wipe data" saettes flueben i
Avatar billede mash Mester
11. april 2013 - 21:45 #16
Du faar lige et link til hele traaden paa xda

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=748331
Avatar billede lurup Ekspert
11. april 2013 - 22:14 #17
# 15 tgkdk
tgkdk  Svar lige...
Nu virker det hele....
10000 tak
Avatar billede mash Mester
11. april 2013 - 22:45 #18
:-)