Avatar billede Zeebaah Praktikant
09. april 2013 - 14:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Charsæt problemer...

Hej er ude for et problem med charsæt hvor den ikke vil vise de danske bogstaver ÆØÅ, sikkert også andre men har kun lige fået testet dem.

Al tekst data fra min database er utf8_danish_ci (kollation)

og alle mine filer starter

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

På min index side fungere det helt fint, og den viser det som den skal men når min colorbox kommer frem vil den i IE og firefox ikke vise ÆØÅ.

I IE laver den endda navnet sørensen om til s[]en

Nogen som har en ide til hvad jeg gøre forkert?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2013 - 15:03 #1
utf8 og iso-8859-1 ser ihvertfald ikke helt ens ud ....
Avatar billede Zeebaah Praktikant
09. april 2013 - 15:08 #2
Nej, det havde jeg også tænkt, men kan ikke finde iso-8859-1 på min sql.

mindes at have prøvet med <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> uden at det gjorde nogen forskel.
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2013 - 15:24 #3
<ole>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

- er det, du skal bruge. Alle dine filer skal også være gemt som utf-8 - ikke som ANSI. Alle data, som indsættes i DB'en, skal også stamme fra utf-8 filer

/mvh
</bole>
Avatar billede Zeebaah Praktikant
09. april 2013 - 15:28 #4
okay, det vil jeg så lige prøve igen
Avatar billede Zeebaah Praktikant
09. april 2013 - 15:38 #5
Tusinde tak, nu virker det.

Var ellers sikker på at det var først, men ikke virkede og derfor jeg prøvede den med iso...

Send et svar hvis i vil have point.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2013 - 15:39 #6
MySQL kalde ISO-8859-1 for Latin1.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2013 - 15:39 #7
svar