Avatar billede lark Nybegynder
08. april 2013 - 13:25 Der er 2 kommentarer

Debug af 32 bit kompilering på 64 bit platform

Jeg har indtil nu brugt Visual Studio 2005 på Windows XP til at udvikle et program som skal køre på en Windows XP platform. Min nye arbejdsstation er en Windows 7-maskine og IDE'et er opdateret til Visual Studio 2012.

Jeg kan uden videre (stort set) bygge mit program i VS2012 og afvikle det på XP-systemet uden problemer. MEN: hvordan kan jeg debugge mig igennem mit 32 bit-program på mit 64 bit-OS?

En del af problemet ligger i at jeg benytter 32-drivere til XP-systemet som ikke spiller på Win7.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2013 - 14:58 #1
Hvis du bygger din .NET app til anycpu eller x86 (men ikke x64), saa kan du bruge samme build paa baade 32 or 64 bit windows.
Avatar billede lark Nybegynder
08. april 2013 - 16:22 #2
Det er jeg helt klar over, men det løser ikke problemet. Jeg har visse drivere som kun kan køre på 32 bit. Mit program kører på et apparat som kræver disse drivere. Programmet kører som det skal på XP-maskinen. Mit problem er at jeg ikke kan få lov til at debugge fra min build-maskine som kører Win7.

Jeg prøver p.t. at køre programmet på en virtuel XP-maskine og så remote debugge fra Win7 hvor Visual Studio 2012 kører, men har endnu ikke fået det til at spille sammen.

Jeg undrer mig stadig om der ikke er en nemmere løsning.