Avatar billede Slettet bruger
08. april 2013 - 12:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 netværk online på en computer

Jeg har 2 netværk kørende.

Hvordan får jeg indstillet mine netværks tilslutning sådan, at begge netværk kommer online?

Det faste netværk kommer fint online med det samme.

Det trådløse påstår, når det er tilsluttet, at det ikke har forbindelse til internettet. Det sker dog ind i mellem, at det lykkes, at komme på med forbindelse til internettet.

Jeg kan dog få det på hvis jeg deaktivere det faste netværk, så hopper det trådløse på, så der er forbindelse til nettet, og herefter kan jeg aktivere  det faste og har herefter forbindelse til internnettet på dem begge.

Der opstår også et andet problem, når det trådløse ikke er på nettet nemlig, at jeg ikke kan hente post fra min lokale postserver, selv om denne er inden for det lokale lan.

Det faste netværk er en udbyder, og det netværk, som tilgår trådløs er en anden udbyder.

Efer hvad jeg umiddelbart kan fornemme, så er det et spørgsmål om, at det trådløse netværk, gerne skulle tilslutte først, da det egentlig er det jeg før, når jeg deaktivere den faste forbindelse og venter på, at den trådløse er online inden jeg aktivere den faste forbindelse igen.
Avatar billede supportsiden Professor
08. april 2013 - 17:06 #1
Jeg forstår ikke hvorfor du vil have begge netværk på.
Når du "peger" på postserver så brug dens IP adresse, ikke DNS navn.
Sørg for at de to netværk er i forskellige subnets f.eks. 192.168.1 og 192.168.2
Hvis de er i samme subnet går det galt, så er det ligesom hvi der var to veje der hed det samme i samme by. Hvis de så også får samme IP adresse går det helt galt.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2013 - 10:29 #2
Har 2 netværk, da jeg har postserver på det ene netværk, og har haft dette i mange år.

Der er tale om 2 helt forskellige ip adresse lan, så der skulle ikke opstå nogen konflikt.

Den ene computer, som jeg har haft kørende, har gennemgående ikke haft problemer med, at få begge netværk på med internetadgang.

Windows 8 kan ikke finde ud af dobbelt netværk, når det ene er trådløs. Windows 8 vil ikke koble på netværket automatisk, selv om Windows står til, at skulle gøre dette.

Windows 7 påstår der ikke er internetadgang, men kan ind i mellem pludselig komme på.
Avatar billede hea_dk Nybegynder
09. april 2013 - 10:40 #3
hey

prøv at kigge lidt på det her link: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc757323(v=ws.10).aspx

tror du skal ud i nået alle det på din pc for at bruge det andet kort :)
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2013 - 17:21 #4
We are sorry. The page you requested cannot be found er hvad jeg desvære for ud af linket.
Avatar billede hea_dk Nybegynder
21. april 2013 - 21:13 #5
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2013 - 14:10 #6
Kan ikke lige se hvor relationen i det link ligger til Windows 7. Har dog fundet ud af, at hvis det trådløse netværk kommer på først, og herefter den faste forbindelse til det andet netværk,  så er der internetforbindelse på begge netværk, så kan jeg hente mine e-mail fra postserveren på det netværk