Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
06. april 2013 - 10:02 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

hjææælp min com slukker af sig selv og vil ikk tænde igen

hej jeg har et problem jeg kan godt bruge min com på nettet og til alt andet men så snart jeg starter et spil går det mellem 20sec til 5 min så slukker den vil ikk tænde igen efter før jeg har pillet strømmen fra og sat til igen har lige købt ny blæser

bundkort: asus p5w dh deluxe
prosessor intel core 2 duo e 6700
grafik nvidia geforce gtx 550 ti
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
06. april 2013 - 10:03 #1
jeg har lige sat ny cpu køler på og temp på alt ligger mellem 30 til 60
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 10:22 #2
Oplys strømforsyning.

Det lyder altså som varme (evt strøm) problemer.
Hvordan med kølepasta ?
Avatar billede 2Mida Praktikant
06. april 2013 - 10:25 #3
Hvad siger Fejllog og/eller crashlog?
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
06. april 2013 - 10:42 #4
hvor finder jeg det  :) er ikk så god til alt det her har styr på en masse men ikk lige det :)
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
06. april 2013 - 10:46 #5
lige kommet ny kølerpasta på og ny køler ingen varme problemer

strøm atx 480w
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
06. april 2013 - 10:49 #6
siw sensorer af varme siger mellen 30 til 60 grader
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2013 - 11:09 #7
Hvis dine temperaturer på bundkortet alle lander indenfor 60 grader er dette ikke problemet. Jeg er enig med #2 at problemet kan være din psu.
Dit grafikkort anbefaler en psu på 400 watt eller større i systemet, og er denne ikke så godt konstrueret kan dette blive et problem.
Støv i psu gør jo også at den overopheder,og derved bliver svagere.
Og lige psu glemmer man tit når man renser en stationær indvendigt, er min opfattelse.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 11:16 #8
At SIW ikke giver dig høje temp, det tillægger jeg ikke helt så meget, du når jo ikke at game ret længe og med (måske) forkert påført pasta, så måles der måske ikke korrekt.

Stres test CPU og ikke mindst RAM.
http://hcidesign.com/memtest/
http://www.sevenforums.com/tutorials/220743-cpu-stress-test-using-intelburntest.html

Prøv evt. at låne en anden PSU, den kan fejle når den belastes.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 11:18 #9
PS. Jeg går ikke ud fra du taler om et specifikt spil, men derimod lige meget hvilken et du prøver.
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
06. april 2013 - 11:44 #10
jeg spiller kun league of legends eller cs go og problemet forekommer i begge games ingen fejl på ram programmet du gav mig da jeg har 2 gb ram i overskud sidder med 6 gb ram i systemet systemet har virket fint i et års tid har skiftet køler pasta 1 gang da min gamle blæser ikk var så god men har købt ny og tilsluttet det og det har ændret sig betydeligt omkring grader i comen grafik kortet er kun 1 år gammel og har aldrig været problemer med det det køre som sagt os nu da jeg sidder her med de forskellige test så tror det er strømforsyningen måske ved ikk rigtig
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 11:54 #11
Fik du kørt IntelBurnTest?

Kan du køre en stribe test her (nogen der fejler ?) http://www.passmark.com/products/pt.htm
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
06. april 2013 - 11:58 #12
burntest køre stadig da jeg kun tjekkede standart :) der var intet
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
06. april 2013 - 12:08 #13
pcen lavede shutdown under preformence testen
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 12:09 #14
Jeg har mistanke om din passmark test vil fejle på den grafiske side, det vil nemlig passe til PSU.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 12:11 #15
Ahh, lad os se hvad der sker under passmark.
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
06. april 2013 - 12:12 #16
altså den slukkede bare under preform testen og mærkede på mit grafikkort og det var ikke varmt
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2013 - 12:12 #17
Har du tjekket om din psu er fyldt med skidt, så dette er grunden til den lukker ned?
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
06. april 2013 - 12:13 #18
så den slukkede under passmark
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
06. april 2013 - 12:14 #19
okay prøver lige det :) kigger lige engang er tilbage om 10 min :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 12:20 #20
Dine shutdown passer med primært varme, og måske PSU.
Under IntelBurnTest brugte vi godt nok power til CPU, men ikke særligt til GFX (efterlader en del watt).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 12:39 #21
Kan du i BIOS på nogen måde underclock (modsatte af overclock) din CPU ?
Hvis vi kan sænke hastigheden, så kunne jeg godt tænke mig en test, med så lav max hastighed så muligt.
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
07. april 2013 - 08:47 #22
altså jeg tror du har ret i det er min strømforsyning efter jeg rensede den så godt som jeg nu kunne fik den endnu et shutdown men den startede selv efter det og så startede problemet forfra
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
07. april 2013 - 09:29 #23
intelburn test kørt på verry high uden at slukke for systemet så er det vel ikke et varme relatered problem ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. april 2013 - 11:40 #24
pcen lavede shutdown under preformence testen
Der lukkede den ned enten pga. varme eller strøm.
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
07. april 2013 - 11:48 #25
det kan ikk være varme for når jeg mærker inde i comen er den ikk varm den er kun lungten på grafik kort ingen varme på cpu køleren og lungten på hard drives
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
07. april 2013 - 11:58 #26
har mærket på alle ting lige efter shutdown og intet er varmt kun lungten når jeg mærker så tror os det psu så jeg må se om jeg kan få købt en ny en har du noget forslag til hvad der ville passe i mit system ? og være god til rimelig pris
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. april 2013 - 15:58 #27
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
07. april 2013 - 20:26 #28
tusind tak nu mangler jeg bare og finde ud af hvordan jeg gir dig point for som vist på din profil findes intet i at give dig point så aner det ikk :) men vil gøre alt for at give dig dem :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 07:18 #29
Du beder mig lægge et svar (det har du lige gjort indirekte).

Her er et svar til pointgivning.  :-)
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
08. april 2013 - 09:25 #30
tusind tak for hjælpen  :)
Avatar billede kratosz1989 Nybegynder
08. april 2013 - 13:30 #31
tusind tak den køre helt fint med den psu du sagde det hele køre og den er gennemført alle test :) og alt det :)