Avatar billede Mik2000 Professor
05. april 2013 - 20:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

JQUERY/Javascript

Hej
I denne: http://www.web-delicious.com/jquery-plugins-demo/wdCalendar/sample.php
... kan man klikke på et felt, holde musen nede, og hive ned for at markerer flere felter.

Er der en der kort kan fortælle hvordan man gør det?
... eller kan give mig en ide om hvad jeg skal søge på, læse på mv?

Skal lave noget hvor jeg kan gøre det samme, og modtage id på første og sidste felt.

PS: Det er ikke selve kalenderen I skal skrive hvordan er lavet - kun funktionen med at vælge flere felter ved at klikke, holde musen nede og hive ned over flere

Håber nogle kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 21:18 #1
Hvis du kan finde ud af at kode Javascript så kig i source af demoen? Det ville nok være det nemmeste og få en ide til din egen funktion
Avatar billede olebole Juniormester
05. april 2013 - 21:28 #2
<ole>

Spørgsmålet kan kun besvares, hvis man kender koden, scriptet skal virke i

/mvh
</bole>
Avatar billede Mik2000 Professor
06. april 2013 - 00:22 #3
Hej

Josh1987 -> Har jeg gjort. Men dels er der meget at kigge igennem og det er ret svært at gennemskue da der er en million ting jeg ikke skal bruge. Er også i tvivl om de bruger de smarteste metoder, og ved der er nogle herinde som har supergodt styr på det :)

olebole -> Jeg regner med at have en tabel a la understående som er forenklet noget
<table>
<tr>
<th></th>
</tr>
<tr>
<td id="1"></td>
<td id="2"></td>
</tr>
<tr>
<td id="3"></td>
<td id="4"></td>
</tr>
....
</table>

Meningen er så man skal kunne registrerer når man klikker på td med id 1 og hiver ned og stopper på f.eks. id 3 som er feltet under.

Således at:
1: Man får id 1 og id 3 returneret, så man ved hvor der er hevet fra og til
2: den laver en firkant mens man hiver, så man nemt kan se hvad man vælger

Håber det er nok, ellers så spørg endelig
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2013 - 01:30 #4
Det kræver en hel del skriveri og ender i en meget lang tråd, så jeg må også råde dig til at kikke i koden og lade dig inspirere  =)
Avatar billede Mik2000 Professor
06. april 2013 - 20:42 #5
Behøver ikke nødvendigvis være en l færdig kode :)

Men evt. hvad man skal søge på, links med tutorials, links til steder der beskriver ting man skal gøre eller lign. For har forsøgt at søge på mange ting, men synes ikke rigtig jeg har fundet noget :(
Avatar billede Mik2000 Professor
06. april 2013 - 21:19 #6
Kan jo sagens lave så der sker noget med et felt, og ved også godt hvordan jeg får id

Simpelt eksempel:
$("document").ready(function(e) {
$(".clickable").click(function(e) {
$(this).toggleClass("clickable_highlight");
alert(this.id);
});

Men har ingen ide om hvordan jeg fortæller den at man kører ned over flere felter, og kan ikke finde noget om det :(
Avatar billede Mik2000 Professor
07. april 2013 - 20:53 #7
Har prøvet mig lidt frem med:
$(".clickable").mousedown(function(e) {
        $(this).toggleClass("clickable_highlight");
        $(".clickable").mouseover(function(e) {
            $(this).toggleClass("clickable_highlight");
        });

Det virker egentlig fint nok.
MEN ..... når jeg så slipper musseknappen, så skal den jo helst stoppe med at markere dem man kører over, og det kan jeg ikke helt gennemskue hvordan man får den til
Avatar billede Mik2000 Professor
07. april 2013 - 21:07 #8
Fik det vist løst, så lukker her :)