Avatar billede Vahid Mester
01. april 2013 - 19:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

BIOS opdatering.

Hej Folkens.

Har lige købt mig en Samsung bærbar.

Der er et program som hedder SW Update.

Det er sådan et program som viser hvis der er nødvendige opdateringer klar osv.. lidt ligesom windows update.

Den anbefaler en BIOS update, men hver gang jeg prøver at opdatere den, mislykkedes det.

Nogen som har forstand på BIOS? og hvad jeg evt. kan gøre?

Har ikke lyst til at formatere den, da jeg lige har lagt alt muligt over osv.

Den har problemer med at lukke computeren også. Kan forstå at BIOS har noget at gøre med dette.

Mvh Vahid
Avatar billede milter Ekspert
01. april 2013 - 20:08 #1
Hvilken bærbar er det, og hvilken BIOS-version har du?

Normalt frarådes BIOS-opdateringer, medmindre du skal tilslutte/udskifte hardware, som den eksisterende BIOS ikke understøtter.

Du skriver, at den er ny. Alt på en ny skal kunne køre med den BIOS, den er født med, ellers er det tilbage til forhandleren.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2013 - 20:26 #2
"Har ikke lyst til at formatere den, da jeg lige har lagt alt muligt over osv."
men du husker vel, at harddisken også kan gå i stykker, så du har en backup ved siden af?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2013 - 20:34 #3
At den har svært ved at lukke ned kan være fordi et program hænger under lukningen. Man kan prøve at deaktivere programmer som starter sammen med Windows for at få dette lokaliseret.
Alle programmer/tjenester der er Windows baserede bør man lade køre samt sikkerhedsprogrammer og justched fra Java. Resten kan prøves at undlade at de starter med Windows i første omgang.
Avatar billede Vahid Mester
02. april 2013 - 10:47 #4
Hej. Ja selvfølgelig har jeg en Back up :)
Avatar billede Vahid Mester
02. april 2013 - 10:48 #5
Ved du hvor jeg kan gå ind og ændre på programmer som starter i start osv. ?
Avatar billede Vahid Mester
02. april 2013 - 10:49 #6
Det er en Samsung serie 7 Chronos.

Ved ikke hvilken BIOS version det er ? :/
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2013 - 11:41 #7
hvis du starter maskinen i fejlsikret tilstand, så er alt 'overflødigt' slået fra, og du slipper for at pille i start-programmer.
Der er to muligheder for fejlsikret tilstand, med og uden netværk - tag den med netværk.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2013 - 20:34 #8
For at deaktivere programmer fra Windows af, skal du i søgefeltet skrive msconfig, og gå i start. Det er her dine programmer ligger.
Avatar billede Vahid Mester
02. april 2013 - 23:00 #9
Jeg har opdateret dens BIOS.. Jeg har kørt defraggler, CCcleaner, Marlware-- og noget panda cloud cleaner..

Jeg har kigget på de start programmer, og alt det unødvendige har jeg fjernet..

Min computer kan stadig ikke slukkes.. Den står bare på "computeren slukkes" i lang tid.. tror den kan blive ved i 10000 timer..
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 08:54 #10
Har du haft problemet der lige fra start af?
Er det tilfældet skulle du overveje at kontakte din sælger.
Avatar billede Vahid Mester
13. april 2013 - 16:12 #11
Problemet opstod efter jeg gik i gang med at installere opdateringer og proframmer.. Jeg kan umiddelbart godt genstarte min computer, dog ikke lukke den.. Men skader den egentligt så meget at computeren aldrig slukkes helt?
Avatar billede Vahid Mester
24. maj 2013 - 20:22 #12
..