Avatar billede Nrem Nybegynder
31. marts 2013 - 17:45 Der er 16 kommentarer

Kan ikke spille wow, lol osv. men kan godt youtube, facebook, google osv. :s??

Hej Eksperten!

Jeg har en lille problem.. Efter at jeg har skiftet til Telenor har jeg haft nogle problemer ind imellem med at kunne Connecte til League Of Legends, World Of Warcraft osv.. Faktisk alle spil.. Men der står på min PC at jeg har internet forbindelse og jeg kan sagtens gå på Youtube, Facebook, Google osv.. Jeg har haft kontaktet Telenor som ikke vidste hvad problemet var så derfor ville jeg høre om nogle herinde kunne hjælpe med det fordi jeg syntes det er et rigtig mærkeligt problem..? Jeg har prøvet alt, Slukke switch, router, genstarte computer, afinstallere spillene og jeg forstår det ikke! Håber der er nogle derude der kan hjælpe!! :-(
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2013 - 17:51 #1
Køre du kabel eller trådløs?
Hvad med firewall/virus beskyttelse, har du fået nyt af det?
Avatar billede Nrem Nybegynder
31. marts 2013 - 17:55 #2
Kabel.. :-)
Nej jeg har stadig kun det som jeg køre på min computer "Microsoft Security Essentials" Og jeg havde nemlig ikke problemet i starten.. Det kommet efter.. Og vi er nemlig 2 på det netværk, og min kammeerats gør det samme nemlig. :-(
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2013 - 18:05 #3
Du nævner router og switch, er du koblet på en switch og derfra til router? Hvis så prøv at undlade switchen.. En anden mulighed er at gå ind i routeren og sætte den til og køre i bridged mode fremfor router tilstand.. Kan være routeren jo..
Avatar billede Nrem Nybegynder
31. marts 2013 - 18:56 #4
Okay. Det vil jeg prøve. Men gør man det via PC eller selve routeren? :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2013 - 19:11 #5
Du gør det på pcen ved at logge på routeren, hvis du ikke synes det er nemt kan du ringe til telia da de måske os kan tilgå dens opsætning .
Avatar billede Nrem Nybegynder
31. marts 2013 - 19:18 #6
Okay tak for det! :-)
Avatar billede Nrem Nybegynder
31. marts 2013 - 19:18 #7
Skriv lige svar! :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2013 - 19:31 #8
Vil du ikke først tjekke om det er problemet?
Avatar billede deadman Nybegynder
31. marts 2013 - 22:04 #9
#5
Telia?
Jeg synes nu han skal ringe til Telenor ;)

Men!!!
Har du åbnet de korrekte porte?
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/kom-godt-i-gang/router/index.aspx
Avatar billede Nrem Nybegynder
31. marts 2013 - 22:35 #10
Ja, det har jeg.. Altså som jeg skriver kan jeg sagtens komme på facebook, youtube osv. og jeg bruger også nettet nu.. Den blokere bare for spil.. og jeg ved ikke hvorfor.. s:
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2013 - 22:42 #11
#9 hov.. Ja telenor :I

#10 routeren er vel os modem ikke os? Samt har du prøvet og lave routeren om til bridged mode?
Avatar billede Nrem Nybegynder
01. april 2013 - 13:15 #12
Nej det har jeg ikke prøvet endnu.. Jeg ringer ind til dem og siger et i morgen når de åbner! Fordi sådan noget kan jeg slet ikke finde ud af.. Medmindre du kan give en lille guide? :-)

Og det kan måske også være firewallen i routeren også? :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
01. april 2013 - 14:11 #13
#12 bridged mode gør så router bliver som et modem, det betyder os at firewall gerne skulle blive deaktiveret af dette :-) spil plejer normalt godt at kunne klare sig uden port åbninger, men jeg ved at internet udbyderne lige netop begrænser kunder på alle områder de snart kan og når de ikke sender alm modemmer ud så er det kun mere irriterende, der er fordele, men hvis man køber sit eget netværksudstyr så ved man os hvordan det skal fungere.. Det gør man ikke med det udstyr internet udbyderne leverer..
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2013 - 21:27 #14
Afmelder tråden.
Avatar billede deadman Nybegynder
08. april 2013 - 22:51 #15
Også her.
Lidt feedback omkring Telenors svar ville have været en god ting...
Avatar billede Karlgregersen Nybegynder
17. oktober 2013 - 14:06 #16
hej nu har jeg haft det samme problem i nogle dage jeg har prøvet at åbne for portene tage hjem til min venner for at se om det var noget med nettet eller routeren men der er bare ikke noget der virker så jeg ville lige høre om du havde fundet ud af noget som man kunne bruge til noget jeg har TDC og har også prøvet med Waoo og telia hvis du har fundet ud af det ville jeg meget gerne have at du skriver fordi at jeg skal til lan i morgen