Avatar billede bofo Nybegynder
28. marts 2013 - 12:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Win 7 Genstarter automatisk

Hej!
Min PC med Win 7 home edition 32 bit fik pludselig nykker, først nægtede den at sige noget, så røg internettet (kode 10), ingen forbindelse skønt "denne enhed virker korrekt" (netkortet) og den ifgl AIDA64 modtog pakker. Jeg måtte ikke komme ind på Fejlfinding eller Strømstyring. Osv osv...
Så  købte jeg  "Microsoft Fix It Portable", som jeg via min anden computer fik listet ind i vraget. Oh mirakel!, skidtet virkede pludselig!! Strax opdaterede jeg mit sikkerhedsprogram (myinternetsecurity) og windows, der havde været offline i et par måneder efterhånden.
Så var den gal igen. Nu starter maskinen for kun øjeblikkeligt at melde at "Windows skal genstarte fordi tjenesten ... sluttede uventet". Det variere hvilken tjeneste der er sluttet uventet, somme tider tjenesten "strøm", somme tider "plug and play", eller "startprogram til DCOM serverproces". Jeg kan ikke nå at fejlrette. Den går ikke i fejlsikret selv om jeg trykker som en gal på F8.

Kan nogen hjælpe?

Mvh Bo.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. marts 2013 - 12:49 #1
Måske kan du sætte disken i en stationær som slave (ikke C-drev) og der slette dit antivirus således det ikke loader og laver rod.
Dette er en nødløsning, se først om andre kommer med bedre forslag.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. marts 2013 - 12:51 #2
Alternativt kan du måske reparere windows via install DVDen.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 13:13 #3
Ja har du en dvd skulle der være flere muligheder.
Startup repair er en af dem.
Du kan måske også køre andre reparations muligheder.
Chkdsk og sfc /scannow kan køres fra kommandoprompt, hvis dette kan køres fra cd.
Har du flere ram klodser i din pc og rigeligt med ram, så prøv kun at køre med en ad gangen.
Avatar billede bofo Nybegynder
28. marts 2013 - 13:17 #4
Desværre, jeg har købt programmet over nettet, ingen dvd. Jeg forstår ikke helt det med RAM, skulle det gavne at have færre RAM?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 13:21 #5
Hvis der er fejl i en ramklods kan de programmer der loades ind og køres fra denne ram lukke ned pga denne defekt.

Det kan derfor også blive et problem når pc skal boote.
Dog bliver sådanne fejl i de fleste tilfælde mødt med en blue screen eller en fejlkode fra bundkortet. Men har man ikke den lille højttaler på, kan man ikke høre denne besked.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 13:23 #6
Du har kun det ene antivirusprogram på pc ikke?
Der ligger ikke efterladenskaber af andre programmer?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 13:29 #7
Der findes download af Win 7 her, men du må ikke spørge til hvordan de virker, for jeg har ikke afprøvet det.
Det er engelske versioner.

http://www.mydigitallife.info/official-windows-7-sp1-iso-from-digital-river/
Kunne måske bruges til at tjekke disken for fejl eller gendanne nogle systemfiler
Avatar billede bofo Nybegynder
28. marts 2013 - 13:45 #8
Tak. Den tæller pænt op under opstart og melder så og så mange OK, så jeg vil gerne vente lidt med at skilled den ad og lege mekaniker...
Avatar billede bofo Nybegynder
29. marts 2013 - 12:28 #9
Nu har jeg fået den op i fejlsikret. Hvor er det jeg kan se hvilke programmer der starter automatisk?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2013 - 13:54 #10
Gå i søg og skriv msconfig.
Under start fanen kan du se programmer der starter med Windows.
Avatar billede bofo Nybegynder
29. marts 2013 - 16:41 #11
Tak, der var den! Der lå et par rester, som du havde været inde på. Lægger du ikke et svar, så jeg kan give points og lukke tråden?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2013 - 16:58 #12
Ping