Avatar billede Nspire Nybegynder
27. marts 2013 - 09:44 Der er 9 kommentarer

Hjælp til fejlsøgning på hjemmeside.

Af frygt for at nogen vil antage dette spørgsmål som spam og reklame for min virksomhed må jeg hellere lige forklare mig.

Jeg har lavet en relativ ny hjemmeside for en webshop, som jeg både arbejder i og laver webshop for. Webshoppen har virket perfekt indtil for et par dage siden(mandag25/3), hvor salget er styrtdykket til omkring 1-10 procent. Jeg har selvfølgelig selv kigget efter i sømmene, men fandt ingen problemer med systemet. Jeg mistænker at besøgende kan have problemer med at tilføje varer til kurven eller lign, da det i statisktikkerne ser ud til at være der besøgende står af.

Kan nogen hjælpe mig med, at teste siden for problemer? Adressen er (Tinas Verden (uden mellemrum) punktum DK).  På forhånd tusind tusind tak.

Jeg sletter gerne dette indlæg, hvis nogen opfatter det som spam.
Avatar billede escape4ever Novice
27. marts 2013 - 10:00 #1
hej

har været inde og kigge på den og prøvede at tilføje ting til kurven og gået videre til selve bestillingen (bestilte ikke)
jeg oplevede ingen fejl da jeg prøvede at tilføje ting eller da jeg ville gå videre.
det kørte fuldstændig perfekt.

/escape4ever
Avatar billede Nspire Nybegynder
27. marts 2013 - 10:37 #2
Tusind tak for din hjælp. Kan jeg få dig til også at udfylde nogle kundeoplysninger(gerne fiktive) og gå helt hen til betalingen.
På forhånd mange tak.
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2013 - 14:26 #3
<ole>

Hvad siger logfilerne om browseren hos de brugere, som ikke afslutter? Navn og version?

/mvh
</bole>
Avatar billede Nspire Nybegynder
27. marts 2013 - 15:24 #4
Hvordan finder jeg logfilerne, der fortæller om det?
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2013 - 15:32 #5
Står der ikke noget i de statistikker, du taler om?
Avatar billede jernrosen3 Forsker
28. marts 2013 - 19:37 #6
Der er noget galt med fanerne øverst i webshoppen.

Når jeg klikker i midten af fanen kommer jeg ikke videre - det sker først når jeg klikker ved siden af teksten - f.eks "Kundeoplysninger".

Måske en fejl i hotspot på fanerne? ( Jeg ved faktisk ikke om det hedder hotspot eller måske klick-spot )

Når jeg klikker - "Videre til betaling" nederst på side "Indkøbskurv" så virker det fint.
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2013 - 20:19 #7
Problemet i #6 skyldes, at ikonet ligger og spærrer for linket. Man kunne i mainBuild_cart.css tilføje de røde properties:

.checkoutBar .tabsCart a {
    color: #666666;
    display: block;
    font-size: 15px;
    padding-bottom: 10px;
    padding-top: 42px;
    text-decoration: none;
    position: relative;
    z-index: 1;

}

- og i samme fil:

.checkoutBar .tabsCart img {
    height: 40px;
    left: 75px;
    position: absolute;
    top: 0;
    width: 50px;
    z-index: 0;
}

Det burde gøre det  =)
Avatar billede Nspire Nybegynder
29. marts 2013 - 10:39 #8
Jeg bruger google analtics, men jeg ved ikke hvor jeg kan se informationerne for hver enkelt besøgende.
Godt set med fanen. Den får jeg rettet.
Avatar billede Nspire Nybegynder
10. april 2013 - 09:26 #9
Det ser ud til at det hele fungerer igen. Hvad der helt nøjagtigt gjorde udslaget kan jeg simpelthen ikke gennemskue. Jeg takker jer alle meget for jeres hjælp. Hvis i smider nogle nogle svar, så deler jeg pointene til jer :)