Avatar billede rix Praktikant
26. marts 2013 - 17:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Crazy monkey script problem

Jeg er igang med at lave en crazy monkey script men er stødt ind i et problem

har to class'er de heder:

System
Database

men har et problem.
skal tilføge et link som man kan trykke på og så kalde en function i System.

mit script ser sådan her ud

function System(){
this.SetLink(name,url){
  this.GetId('header').innerHTML += '<li><a href="java script:c.save(\"'+name+'","'+url+')">Gem</a>';
};

this.Save = function(name,url){
//et eller andet :)
}

var c = new System();
c.SetLink('Mig','MinUrl');

men når jeg trykker på linket som kommer melder min browser at c ikke er defineret. er det Crazy monkey script som ikke ville fungere på denne måde.??

ps. dette er bare en eks. min script er meget støre end dette :)
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2013 - 19:24 #1
<ole>

Nej, det skyldes ikke Crazy Monkey. Det er bare ikke JavaScript  =)

Dette går nok bedre:

function System(){
    this.SetLink = function(name,url){
        this.GetId('header').innerHTML += '<li><a href="java script:c.save(\"'+name+'","'+url+')">Gem</a>';
    };

    this.Save = function(name,url){
        //et eller andet :)
    };
}

- men du skal nok sætte dig ind i grundlæggende OOP i JS. Det er stadig ikke særlig hensigtsmæssig kode

/mvh
</bole>
Avatar billede rix Praktikant
27. marts 2013 - 09:23 #2
Det hjalp ikke den siger det samme
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2013 - 14:20 #3
Til en start har koden i spørgsmålet aldrig givet omtalte fejl - for den kan slet ikke indskrive linket  =)

For det andet har du en hel del andre fejl. Denne fungerer:

<ul id="header"></ul>

<script type="text/javascript">
function System(){
    this.SetLink = function(name,url){
        this.GetId('header').innerHTML += '<li><a href="javascript:c.Save(\''+name+'\',\''+url+'\')">Gem</a>';
    };

    this.Save = function(name,url){
        alert("Name: "+name+"\nUrl: "+url);
    };

    this.GetId = function(id) {
        return document.getElementById(id);
    };
}

var c = new System();
c.SetLink('Mig','MinUrl');
</script>
Avatar billede rix Praktikant
16. maj 2013 - 19:34 #4
Kan se at jeg har glemt denne. :( men hvis du ville have point ville du ikke lige ligge en svar.
Avatar billede rix Praktikant
19. maj 2013 - 15:16 #5
Det ser ikke ud til at du ville have point. så jeg lukker den selv.