Avatar billede kimtheman Novice
23. marts 2013 - 09:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 adgangskode fjernelse/ og nu kun gæstekonto

Hej,
Sad og legede lidt med Windows 8 pro, da jeg har installeret denne på en ekstra partition på min harddisk.

Jeg installerede så Classic Shell, og under installationen af Windows 8 fik jeg også sat password på. Og dette ville jeg også gerne fjerne igen. Så gjorde dette:
http://computer112.dk/hvis-du-vil-fjerne-adgangskodetjekket-windows-8/#.UU1oMxh7xaQ

Og nu lige meget hvad jeg prøvet på nu, så har jeg ingen rettigheder. Og kan ikke ændre noget da det vindue der dukker op og spørger om jeg vil tillade følgende program laver ændringer osv. Der er det kun nej der er markeret, så kan altså ikke trykke ja.

Og kan også se min konti står som gæstekonto.

Nogen der har en løsning på det?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 10:07 #1
Et bud:
Har du pøvet at starte op i fejlsikret tilstand, og så gå i brugerkonti og se om du så kan ændre i systemet?
Evt oprette en ny konto med admin rettigheder og arbejde dig videre herfra.
Eller evt en systemgendannelse fra fejlsikret tilstand til før problem opstod?
Avatar billede kimtheman Novice
23. marts 2013 - 11:46 #2
Kan ingenting da jeg kun har en gæstekonto...Uhmmm Der må da kunne gøres et eller andet i kommandopomp... eller lign.

der var ingen gendannelses punkter
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 11:59 #3
Har du hires boot cd?
Kunne måske være nogle programmer her der kunne hjælpe dig med password?
Man kunne prøve at oprette en test bruger i kommandoprompt, men om du får admin rettigheder ved jeg ikke.
Man skriver    net user test /add
i prompten. Husk afstand mellem test og /
Genstart pc og log på "test" bruger
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 12:05 #4
Du skal selvfølgelig så være sikker på det er Win 8 du booter på
Avatar billede Jensen DK Novice
23. marts 2013 - 12:28 #5
Hvad med en systemgendannelse?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 14:24 #6
Ingen gendannelsespunkter som jeg forstod #2
Avatar billede Jensen DK Novice
23. marts 2013 - 15:40 #7
Når jeg nu nærlæser 220661 så var det i #1
Avatar billede kimtheman Novice
24. marts 2013 - 17:04 #8
Ingenting virkede (prøvede ikke hires boot cd, da jeg ikke gad bruge mere tid på det). Og da det kun er en test version jeg har installeret for at lære systemet lidt at kende så endte det med jeg installerede påny.

Men lige hvad der gjorde det blev til en gæstekonto ved jeg ikke. Men har lidt mistanke til det var fordi jeg fjernede password. For har nu igen efter ny installation installeret Classic Shell uden problemer. Så ikke denne der var årsagen.

Men 220661 lig et svar for point fordi du tog dig tid til at hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 19:29 #9
Ok og tak for point.