Avatar billede bdef Novice
19. marts 2013 - 19:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Giv lige lidt feedback. Be' om'

Målet med denne webside har været at lærer lidt om at skrive storred procedures. For at kunne lærer lidt om det, skulle jeg ha' nogle tabeller med data til at udvikle dette på.
Jeg føler at jeg er nogenlunde til det tekniske bag websiden, men udseenet er jeg ikke stærk i.

Designet er derfor lavet lidt hurtigt og så det passer lidt på en mobil :-)

http://80.196.142.237/TheGreatMovieQuiz.asp

Teknikken er simpel. SQL server med data og alt logik i Stored Procedures. ASP til det grafiske. ASP er valgt fordi jeg endnu ikke har sat mig nok ind i .NET til at jeg føler at jeg kan styrre det helt så godt. ASP og JavaScript er nemmere, syns jeg (endnu)

Senere vil jeg prøve at tilrette brugernes svar i en kube og måske lave nogle BIDS rapporter over dette, så derfor har jeg brug for mange som prøver min lille quiz.

Nogle ideer til hvordan jeg nemmest får spreds mit link i håb om mange forskellige svar?

På forhånd, tak
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2013 - 19:08 #1
Du burde gøre så siden os er god i liggende tilstand ;-)
19. marts 2013 - 22:17 #2
En umiddelbar kommentar:  Lysegrå tekst på mørkegrå baggrund er trættende for øjnene at skulle tyde og vil nok være medvirkende til at folk forlader siden.
24. marts 2013 - 06:25 #3
bdef, kom du fra det igen?  Giv lidt feedback til de indlæg du fik (du så dem vel?)  Be om.
Avatar billede bdef Novice
02. april 2013 - 21:44 #4
jo jo .. Super. Der er desværre sket det at jeg er blevet strittet ud af mit job, så mit fokus er lige skiftet lidt.
Så stod den SSD disk så af, hvorpå OS, SQL-Server og WEB siderne lå, så det har været lidt rodet og få liv i lortet igen. Det var ellers en ny OCZ. Den er død (mangler kvittering, så backuppen blev læst over på en gammel harddisk og nu spiller det igen, den bruger bare lidt tid på at vågne, første gang)

Egentlig handlede det her om at jeg kunne blive klogere. Først på T-SQL og siden på lidt design, men her er jeg ikke stærk. Jeg er nok bedre til bare at lave alt med en font og i sort/hvid.

Det med den grå farve, er så vidt jeg husker bare dine egne scores gennem tiden eller high scores i starten. Begge dele ville jeg ikke ha' skulle stjæle opmærksomheden.

Det med at skifte format når den ligger, kontra står ved jeg ikke lige hvordan man gør. Tror også det vil være lidt overkill i forhold til hvilken energi jeg vil ligge i det. Jeg er også blevet anbefalet at lave en Android App til GUI'en istedet, men så skal quizen nok tænkes mere igennem :-)

Jeg har også scoret ros (af ham der stoppede tiden) for mængden af spørgsmål (som han brugte Google til at finde svar på)
Min kone mener dog der er for mange mandefilm og det er nok rigtigt nok. Jeg har jo typisk taget dem vi havde i arkivet i forvejen :-)

Der har også været noget med at man kunne stoppe JavaScript timeren i nogle browsere, men det er så rettet så det giver en fejl hvis du svarer rigtigt efter 15 sekunder og SQL serverens ur er lidt svære at stoppe.
14. april 2013 - 12:37 #5
Jeg er lige kommet tilbage fra ferie og ser dit indlæg #4.  Det er nu for omtrent to uger siden.  Min kommentar med gråt på gråt kunne du ikke bruge, og det er da i orden.  På dine øvrige kommentarer til kommentarer fik du ikke flere indlæg.  Hvad er nu din videre hensigt med tråden?  Eftersom spørgsmålet efterhånden er kommet på side 43 af 'Alle kategorier' får du vel næppe friske indlæg.  Er tiden inde til at lukke spørgsmålet?
Avatar billede bdef Novice
14. april 2013 - 15:05 #6
Du og alle andre skal være mere end velkomne til at svarer.

Jeg har skam læst de gode råd og taget dem til mig, men ikke implementeret det endnu. Jeg er blevet arbejdsløs og det har flyttet mit fokus fra hobby, til jobsøgning og kvalificering til andet job. Det går tiden desværre med nu.

Men mange tak til al' feedback og også til jer, som bare har taget quizzen og ikke skrevet noget herinde.
14. april 2013 - 15:45 #7
Så lægger jeg et svar.

(Ja, du sagde, at du var blevet arbejdsløs.  Det er jo noget skidt, og jeg håber på success med jobsøgning.  Derudover ... du valgte at oprette dette spørgsmål, under Ekspertens regler, og dermed indgå forpligtelser overfor de der kommer med indlæg, forpligtelser til at følge op og reagere på indlæggene og afslutte spørgsmålet igen.  De forpligtelser overholder du vel, uanset din situation iøvrigt?)