Avatar billede frem-ad Professor
17. marts 2013 - 11:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatering af extern harddisk hvor lang tid skal det tag

Hej
Jeg har en extern harddisk på 2,72 TB jeg prøver og få formateret fuldstændig, jeg ville gør det som jeg plejer via Windows (8) følgende måde computer-Højre klikke på drevet-formater-fjernede fluebenet ved Ekspresformatering-filsystem NTFS-Standardallokeringsstørrelse- og trykkede på start..

Nu har den stået i 3½ time og har opnået en streg, så hvis det forsætter sådan så kommer der til og gå et par døgn inden den er færdig, det synes jeg lige er lang tid nok.
Jeg kan se bag på den externe at den blinker så den arbejder.

Er det bare mig der er utålmodig, eller har jeg angrebet det forkert.........
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2013 - 11:38 #1
Du har altså en HDD på 3TB. Windows kan kun håndtere HDD på max 2.2TB. Du bør enten lave 2 eller flere partitioner, eller lave disken om til en GPT i Diskhåntering.
Avatar billede lclemens Nybegynder
17. marts 2013 - 14:50 #2
Hvordan er den tilsluttet? Usb 2 giver måske 35-40 MB/s. Du har 2,72 * 1024^2 MB
Avatar billede frem-ad Professor
18. marts 2013 - 18:41 #3
smid svar så deler i pointene.

Det endte med jeg afbrød og kørte en expres formatering, så gik det.
off-line39 jeg prøvede og opdele den i flere partitioner (det kunne jo have nogle fordele), men der slog mine evner ikke til, jeg prøvede denne guide http://www.pcfly.info/windows7/2012/02/hvordan-man-kan-gore-flere-partitioner-pa-en-ekstern-USB-harddisk.html men jeg synes ikke jeg kunne finde det di henviste til, dt kan være det ikke er det samme i Win 8 som i Win 7 som guiden er til

Iclemens det er usb 3
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2013 - 20:53 #4
Jeg tror ikke det er rådeligt at køre en 3TB på windows som MBR. Du risikerer at få problemer. Windows 8 kan sagtens lave flere partitioner. Hvis der er en partition, så slet den, og opret så flere nye partitioner. Jeg ved ikke om du finder at det er nemmere med denne her. http://download.cnet.com/Easeus-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html

Ps. Jeg samler ikke på point, ellers tak.
Avatar billede frem-ad Professor
20. marts 2013 - 15:47 #5
off-line39 det program var noget nemmer og finde ud af og så med hjælp af en YouTube video.
Så tak for hjælpen og jeg lukker den så her..
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2013 - 15:52 #6
Det er Ok:)
Avatar billede frem-ad Professor
28. marts 2013 - 12:11 #7
---
Avatar billede vagn99 Nybegynder
28. marts 2013 - 15:29 #8
Når jeg installerer en pc sørger jeg altid for at have et harddiskpartitioneringsprogram liggende. Jeg bruger det gratis
Easeus partition maneger. Det er gratis og supernemt at bruge.

Ellers har jeg verdens bedste kopieringsprogram: Total Commander
Java i nyeste version. MSE som virusprogram, Malwarebytes til lejlighedsvis scannning. I skuffen har jeg den gratis cd-rom fra
Kespersky.
Endelig Ccleaner, som jeg bruger så ofte jeg husker det.

Jeg modtager med tak forslag til andre gode gratis programmer.