Avatar billede dytti Novice
16. marts 2013 - 09:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tvivl om gennemskuelighed

Jeg er i gang med en online auktion med second hand tøj og accessories.

Min oprindelige tanke var at sort/hvid appellerer til både mænd og damer, og samtidig er det også lidt "street"

Men nu er jeg i tvivl om det er vejen frem.
Det der giver mig hovedbrud, er om det virker for "gnidret"?
Er de informationer man får på siderne svære at skille fra hinanden?

Hvad mener i?

www.omta.dk
Avatar billede keysersoze Guru
16. marts 2013 - 11:44 #1
Personligt vil jeg mene at det desværre er en ommer på flere plan - dine urls er ikke specielt pæne og læsbare, du har flere valideringsfejl i koden og designet rykker sig umiddelbart uhensigtsmæssigt rundt afhængig af skærmopløsning/browserstørrelse. Det du egentlig spørger om, designet, er måske ikke ligefrem grimt, men det tiltaler mig på ingen måde da det ikke virker professionelt og gennemført men nærmere som en programmørs arbejde med lidt photoshop effekter - fx er der rigtig mange fonttyper, det er meget mørkt og næsten sørgeligt at kigge på, manglende alignment og forskelle browserne imellem.
Avatar billede dytti Novice
16. marts 2013 - 12:45 #2
Du har jo desværre ret - og det vidste jeg jo nok også selv.

Jo mere jeg kigger på det, des mindre bryder jeg mig om det.

Jeg tror at jeg vil investerer pengene, og så købe et ordenligt script.

Jeg har lidt kig på PHP Probid: http://www.phpprobid.com/
Den tror jeg at jeg vil nærlæse lidt.

Jeg lukker den her.
Tak for øjenåbneren :-)
Smid et svar, så lukker jeg.

God weekend til dig
Avatar billede dytti Novice
16. marts 2013 - 12:46 #3
Hov - så ikke at du havde lavet det som svar ;-)
16. marts 2013 - 15:34 #4
Jeg forstår du mener, at 'sort/hvid appellerer til både mænd og damer, og samtidig er det også lidt "street"', og du søger (blandt andet) feed-back på dette.  Jeg selv finder hvid skrift på sort baggrund trættende for øjnene, noget der lægger en dæmper på min lyst til at kikke videre og undersøge hvad det drejer sig om.  (Der er nok en grund til, at sort skrift på hvid baggrund har været overmåde populær siden skriften blev opfundet.)
Avatar billede Mainkenkronborg Nybegynder
02. april 2013 - 15:35 #5
I forhold til layout som du spørger til, ser det ikke særlig professionelt ud. Billedet, menuen bør laves om.

Ideen omkring det sort, hvide er meget fint, men for mit vedkommende er det ved brug af de farver bør det se mere eksklusivt ud?!