Avatar billede NielsErikP Mester
15. marts 2013 - 16:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

fejl ved download af JQuery 1.9.1/1.8.1 osv

Hej...

Er der en der ved, hvad det skyldes at jeg får fejl ved forsøg på download af JQuery
"...downloads/jquery-1.9.1.min.js"
"linje: 3"
"Tegn: 3"
"Fejl: 'window' er ikke defineret."
"kode: 800A1391"
"kilde: Der opstod en Microsoft JScript-kørselsfejl."

Håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2013 - 21:05 #1
<ole>

Hvor får du den fejl? Når du forsøger at downloade jQuery? I så fald er det en fejl på den download side, du bruger. Det kan vi nok ikke hjælpe med  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede NielsErikP Mester
15. marts 2013 - 22:14 #2
Hej..

Jeg får den på JQuery.com/downloads,..Der får jeg min "Bramme" i bunden om jeg vil "Gemme" eller "Åbne"...
Når jeg siger "Gem", meddeler windows "AT udgiveren af JQuery-1.9.1.min.js ikke kunne bekræftes".. Så prøver jeg at "åbne" istedet.. Der kommer så fejlen i #0.

Nej, det er ikke sikkert.. men man skulle da syntes at det er mærkeligt at selve sitet for JQuery => JQuery.com.. giver samme fejl ved både 1.9.1 og 1.8.1.
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2013 - 23:09 #3
Det kunne lyde, som om du ikke har et program knyttet til *.js-filer(?) Prøv at højreklikke på en bestående JS-fil og vælge 'Egenskaber'. Kik under 'Åbnes med' og skift evt. til din editor. Hjælper det?
Avatar billede NielsErikP Mester
15. marts 2013 - 23:27 #4
Hej..

Efter din foreskrift... Skiftede jeg til notepad++.. Den giver stadig beskeden "at udgiver ikke kunne bekræftes", når jeg så vælger "Åbn" frembringer notepad++ bare indholdet af filen.
I forvejen var det Microsoft(R) script host den var sat til.

Så nej.. det hjælper ikke.
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2013 - 23:32 #5
Jamen, så er det det helt efter bogen. Sådan virker download af en JS-fil normalt. Du gemmer bare filen fra Notepad++ (husk lige at tjekke Format menuen, og at du gemmer som utf-8 uden BOM)
Avatar billede NielsErikP Mester
15. marts 2013 - 23:59 #6
Hej..

Jamen det er jo fint så.. men jeg forstår ikke at det skulle være nødvendigt. Din Expbbedit.js kan jeg godt læse, men kan så ikke læse JQuery-1.9.1.min.js under download ... hmmm..

Nå, pyt.. tak for hjælpen, olebole :-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2013 - 00:05 #7
Der er så meget, kodeho'der ikke forstår  *D

Min Expbbedit.js indskrives som et script i et HTML-dokument i browseren. Scriptfilen downloades altså til brug og afvikling i en HTML-kontekst.

Downloadlinket er et direkte link til en JS-fil. Det er noget helt andet  =)
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2013 - 00:16 #8
Hvis du også sætter CSS-filer til altid at åbne i din editor, vil filen bare åbne i editoren med det samme (uden 'Gem' boks), når du skriver adressen i IE's adressefelt og trykker 'Return'. CSS er ikke et aktivt sprog, så filen åbner bare med det samme.

Sådan er det i IE. Firefox viser bare JS- og CSS-filer som tekst i browseren, når der linkes direkte til dem. Prøv 'View Source' på denne side og kopier et par JS- og CSS-adresser. Prøv så at kopiere dem ind i forskellige browseres adresselinje, hvis du vil 'forske' lidt (husk at sætte host foran adresserne. De er lokale i koden)  =)

PS: At sætte JS- og CSS-filer til altid at åbne i din editor har den fordel, at du bare kan dobbeltklikke på dem. Så åbner de i Notepad++. Gør det også gerne med PHP- og andre filer - men ikke med HTML-filer. De skulle gerne åbne i browseren  *o)
Avatar billede NielsErikP Mester
16. marts 2013 - 00:44 #9
Hej...

Du skal dæleme ik kalde mig et Ko'hoved ..he he.

Ja.. okay, men er der ikke en vis risiko ved at åbne js filer i sin editor og så gemme... jeg tænker her specielt på virus/bad script osv...

Ja.. jeg kan godt se fordelen ved CSS.. Når du skal have den vist åbner den jo normalt i notesblok.. uden format og uden overblik.
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2013 - 00:59 #10
Nej, der sker ikke noget ved at åbne en JS-fil i en editor og gemme den. Naturligvis er der altid en teoretisk fare for, at filen indeholder skadelig kode.

Det skader ikke i editoren, men først når koden afvikles i en klient, der kan håndtere JS - eksempelvis en browser. Man kan altså - hvis man nogenlunde kan overskue koden - sikre sig, inden koden kan nå skade.

Hvis jQuery's kode skulle indeholde skadelig kode, kan det være ligemeget, hvordan du er kommet i besiddelse af den. Den vil kunne skade, når den bruges i en browser - men først, når den bruges i en browser  =)
Avatar billede NielsErikP Mester
16. marts 2013 - 10:02 #11
Hej...

Ja..det forstår kodeho'det. Men jeg tænkte lidt på den måde den i dette tilfælde bliver gemt/downloadet på... Der smutter den lige fordi din antivirus, Som normalt vil tjekke "Downloadede" filer.
Nå, men det er nok uden for dette spørgsmåls rækkevidde.

Lige et lille tillægs spørgsmål: det der hedder "Migrate" plugin på JQuery's download side.. Er det noget man har brug for som "Nybegynder" til JQuery??
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2013 - 14:08 #12
Du har ikke rigtig brug for antivirus, da der 'bare' er tale om en tekstfil, som åbnes i en teksteditor. Du ved med andre ord, hvad den indeholder, før du kan nå at bruge den til noget, der kan være farligt  =)

Jeg har ikke selv brugt eller haft brug for Migrate. Det er beregnet til at opnå bagudkompatibilitet mellem ny kode og gamle jQuery versioner.

Står du på nu, har du ikke brug for det. Du vil nok af og til støde ind i artikler, som omhandler gamle versioner, men så er det bedre at tilpasse artiklens kode - evt. ved hjælp af spørgsmål på E  =)
Avatar billede NielsErikP Mester
17. marts 2013 - 00:26 #13
Hej...

Det lyder godt.. Sidder lige og leger med lidt .show og .hide... længere er jeg såmen ikke kommet.

Det vil jeg gøre, hvis jeg skulle få brug for det.

Skal jeg bare lukke??
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2013 - 00:54 #14
Ja, ta' lige og luk ... ikk?  *D