Avatar billede stegemueller Novice
14. marts 2013 - 18:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forberedelse til - og installation af - iPhone 5

Kære Eksperter

Jeg har købt en iPhone 5, og forhåbentlig kommer den med posten i morgen. Jeg er nørd, men har slet ikke forstand på telefoner. Jeg har brug for en, der vil 'holde mig lidt i hånden' indtil den nye telefonen er oppe at køre. Derfor de mange point.

Jeg har nu en iPhone 3, som jeg har taget backup af (backuppen ligger her: C:\Users\brugernavn\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync), og jeg forventer at kunne importere backuppen ind i min iPhone 5. Er det ikke rigtigt?

Kommer min kalender og kontaktpersoner med i backuppen, så jeg ikke skal til at taste det hele ind igen?

Når den nye telefon kommer, skal jeg så sætte det nye SIM-kort i eller skal jeg sætte det gamle SIM-kort i fra den gamle telefon? Jeg har oplyst til 3, at jeg gerne vil beholde mit gamle nummer, og så ligger nummeret på det nye SIM-kort, eller hvordan forgår det?

Vil den nye telefon kunne ringe, så snart jeg har sat SIM-kortet i?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. marts 2013 - 21:30 #1
Kan ikke svare på det med backuppen, men jeg vil tro du kan (vil ikke garantere noget)

Kalender og apps mm vil jeg mene burde følge med, men undlad at slette alt på den gamle.

Mht sim kort så skal du bruge det nye som skal være nano (meget småt)

Det kommer an på om 3 gør dit gamle sim kort inaktivt hvis ikke så er det nye nok inaktivt og skal aktiveres men det bør stå i brevet som du har modtaget simkortet med.
Avatar billede stegemueller Novice
14. marts 2013 - 22:32 #2
Mange tak for dit svar.

Jeg håber meget, at alle mine kontakter kommer over med backuppen, eller er der jo ikke meget idé i en backup.

Jeg lader være med at slette noget på den gamle telefon.

OK jeg vidste ikke at der var forskel på SIM-kortene. Så blev jeg da så klog.

Tak skal du have for informationen om at 3 bør oplyse mig om det.

Jeg håber, jeg må vende tilbage til dig igen, så du også kan få dine point.

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Avatar billede Blueeyez Mester
14. marts 2013 - 22:59 #3
Valgte at tjekke op på det. Du kan lave backup i itunes og overføre det til fin iphone 5 :)
Avatar billede stegemueller Novice
14. marts 2013 - 23:13 #4
Tak skal du have. Det lyder rigtig godt! Jeg har netop lavet backuppen i iTunes.

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Avatar billede stegemueller Novice
15. marts 2013 - 15:34 #5
Så langt så godt. Jeg har fået importeret alle mine indstillinger og hele min kalender og også billederne er synkroniseret. Det gik meget nemt med backuppen. iPhone kom selv og spurgte om den skulle importere fra backuppen.

Nu sidder jeg og kan ikke finde ud af at få min musik importeret/synkroniseret. Er der nogen, der kan guide mig igennem den del?

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Avatar billede Blueeyez Mester
15. marts 2013 - 20:37 #6
Beklager sene respons på dit spørgsmål.

Jeg prøvede mig frem i itunes, men opgav at få musikken fra min iphone til min pc (Windows) hvis du har windows kan du dog derimod hente følgende program: http://itools.hk/cms/webpage31.htm

Det er gratis og uden reklamer (Hvilket jeg går meget op i).. Men herfra kan du Importere og eksportere den musik du har på din iphone 3 til din pc og så videre til iphone 5 (Ved ikke om man kan have begge enheder og så gøre det direkte, tvivler en del.. Men dette burde fungere :)
Avatar billede stegemueller Novice
15. marts 2013 - 22:19 #7
Hej Blueeyz

Tak for dit svar. Jeg endte med at ringe til 3's kundeservice og få dem til at guide mig igennem, så nu har jeg atter al min musik på min iPhone.

Lægger du et svar, så jeg kan tildele dig dine point?

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Avatar billede Blueeyez Mester
15. marts 2013 - 22:28 #8
Bare iorden ;-)