Avatar billede lasse25 Nybegynder
14. marts 2013 - 18:04 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

dvd drev fix

hej jeg har en fujitsu siemens amilo pa1510 og diskhåndtering i win xp professional og bios og denne computer kan jeg ikk se mit dvd drev har i nogen forslag..?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. marts 2013 - 18:13 #1
Avatar billede lasse25 Nybegynder
15. marts 2013 - 11:23 #2
denne fix løste ikk mit problem har i andre forslag..?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. marts 2013 - 18:32 #3
Prøv drevet på en anden pc.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. marts 2013 - 18:35 #4
Evt andre kabler, men helst anden pc med andre kabler og kun DVD sat til (finder BIOS den så?)
Avatar billede lasse25 Nybegynder
15. marts 2013 - 23:22 #5
det er det interne dvd drev der ikk kan findes der må da være en løsning på problemet for kan høre skiven jeg sætter køre rundt..??
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 06:12 #6
Hvis BIOS ikke kan finde drevet, så kan du putte alle de skiver i du lyster, resultatet er det samme (negative).

Du skal først og fremmest kunne finde drevet i BIOS.
Indtil da står du med en hardwarefejl.

Pil HDD fra, start op med kun DVD-drev, gerne på andet kabel.
Alternativt så test drevet virker på en anden PC.

At skiven rotere fortæller kun at der er strøm til og en elmotor virker.
Avatar billede lasse25 Nybegynder
16. marts 2013 - 09:57 #7
jeg har ikk en anden com eller andre kabler kan der ikk findes en anden løsning så mit dvd drev drev der sidder i com virker igen..?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 15:44 #8
Pil HDD fra, start op med kun DVD-drev, det kan du i hvert fald prøve.

Kan der være tale om SATA problemer?
I så fald kan du forsøge at sætte BIOS til:
SATA Controller(Native IDE Mode)
Avatar billede lasse25 Nybegynder
16. marts 2013 - 17:50 #9
skal jeg skille computer af og pille hdd ud eller hva mener du og kan udmiddelbart ikk finde ud af det med bios kan du guide mig..?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 18:21 #10
Kan du komme ind i BIOS ?
Hvilke muligheder har du under SATA?

At pille HDD fra sker normalt nemt via en lille klap på bagsiden, den sidder med 2 små skruer.
Avatar billede lasse25 Nybegynder
18. marts 2013 - 10:28 #11
okay ja jeg kan godt komme ind i bios men under sata port 1 har jeg udmiddelbart ikk nogen muligheder..! gør jeg det forkert..??
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. marts 2013 - 12:11 #12
Da jeg ikke kender lige din BIOS, så må du kigge dig lidt omkring.
Jeg mener ikke det plejer at være under selve porten.

Alternativt så tag nogle skærmbilleder med din mobil, upload dem og post dem her, så kan vi andre se efter din muligheder.
Avatar billede lasse25 Nybegynder
18. marts 2013 - 15:01 #13
okay hvordan poster jeg billederne her på siden..??
Avatar billede vejmand Juniormester
18. marts 2013 - 15:43 #14
Du kan ikke vedhæfte billeder herinde, men du kan uploade dem her: http://gratisupload.dk/ og så efterfølgende linke til dem.
Avatar billede lasse25 Nybegynder
18. marts 2013 - 17:28 #15
link til billed http://gupl.dk/693710/
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 13:47 #16
Der ser ud til at være en underliggende menu ved ide og ved SATA port1.
Stik os bare flere billeder på en gang (af hele BIOS)  :-)
Avatar billede lasse25 Nybegynder
21. marts 2013 - 11:37 #18
fik i set mine billeder..??
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. marts 2013 - 08:06 #19
Det her, hvilke andre muligheder har du end mode 5 ?
http://gratisupload.dk/vis_billede/693772/
Avatar billede lasse25 Nybegynder
22. marts 2013 - 16:26 #20
der har jeg kun mode 5 at vælge imellem..?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. marts 2013 - 10:58 #21
Ok, så har jeg desværre ikke flere gode ideer, du må håbe andre byder ind.  :-)
Avatar billede lasse25 Nybegynder
23. marts 2013 - 12:34 #22
okay..!
Avatar billede lasse25 Nybegynder
10. april 2013 - 10:00 #23
nu lukker jeg spørgsmålet tak til dem der førsøgte at hjælpe mig.