Avatar billede ranni Forsker
14. marts 2013 - 13:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fjerne reklamebanner.

Hej.
Win 7 pro.
Jeg har et højest generende reklame banner på 15 x 2 cm, der dukker op nederst på skærmen.
Det er mest et af de fupfirmaer, der ordne alt, bare lige jeg finder mit Visa-kort og advarsler om at min PC er ved at strejke , hvis jeg ikke ....... bla...bla !!!
Kan jeg forhindre at det dukker op med at alt det vrøvl ??
Avatar billede Blandy Praktikant
14. marts 2013 - 13:37 #1
du skal nok lige rytte lidt op i de programmer du har installeret på din computer. Det er som regel der de kommer fra.
14. marts 2013 - 13:51 #2
... altså ved brug af IE ?
14. marts 2013 - 13:52 #3
www.eksperten.dk/guide/1528

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede ranni Forsker
14. marts 2013 - 15:58 #4
Jeg bruger A-malware scanning ca. hver 14. dag.
Indtil nu har den vist 0 fejl.
Jeg har dog mistanke om 2 programmer, dem prøver jeg at slette med REVO-uninstl. men det vil den ikke, den skriver, at jeg skal instl programmet igen og så prøve at slette.
14. marts 2013 - 19:00 #5
Kør #3 !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2013 - 19:55 #6
#4 Hvis man sletter programmer ved at slette program mappen manuelt, så opstår lige det som du beskriver her.
Man skal altid bruge et programs uninstaller til at fjerne programmet.
Revo bruger også denne, men når programmet så er fjernet leder det efter efterladenskaber i registreringen og mapper/filer på disken.

Er det Malwarebytes i free udgave skal du huske at opdatere før en scanning, da du ellers ikke får de nyeste definitoner til programmet med i scanningen.
Avatar billede ranni Forsker
14. marts 2013 - 21:47 #7
Jeg fandt under kontrolpanel/fjern program/ men  i k k e  under "alle programmer" og heller ikke under REVO uninstl ???,  der hed yoohoo uden kildeangivelse.
Den kunne fjernes uden problemer og med den forsvandt banneret også.

karise : vil du sende et svar for at have udvidet min horisont med hensyn til det her moderne IT.
15. marts 2013 - 09:24 #8
Ping...

(Dette er så et [svar] ...)

Evt. deles med andre ...