Avatar billede Aksmads Nybegynder
13. marts 2013 - 16:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Administrator har mistet sine rettigheder til nettet fra en bestemt server

Hej.

Jeg står med et lidt mystisk problem.

Når jeg logger ind som administrator på en W2003 server, har administrator pludselig ikke adgang til filserveren. Logger administrator ind på en w2008 server er der ingen problemer med at adgangen til filserveren.

Hvis jeg med mit eget brugernavn, der er medlem af administratorgruppen logger ind på den samme server, har jeg ingen problemer.

Der kører en del services på denne server, hvor rettigheden til at logge på filserveren er tildelt administrator, og de har heller ikke længere adgang til filserveren.

Er der nogen, der har en løsning på det?

PS. Det er sket før, men da fik administrator pludselig sine rettigheder igen, uden at der var rettet i noget.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2013 - 17:39 #1
hvordan kommer du på er det via Forbindelse til Fjernskrivebord
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2013 - 02:33 #2
det må være en MS updatefejl.
du blir nok nød til at take ownership med admin igen, på de filer.

eller prøv at melde den admin ud af admin gruppen, reboot, og ind igen..
Avatar billede Aksmads Nybegynder
24. marts 2013 - 13:28 #3
Rasmus: Det er både når jeg logger på via Fjernskrivebord og direkte på serveren.

Sidewave: Hvor mener du, jeg skal være logget på, når jeg foretager denne action: på filserveren eller på W2003-serveren, hvorfra jeg har problemet.

Hvis det er på filsereren, burde jeg vel også oplevere problemet fra andre serveren, hvor jeg logger på remote?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2013 - 23:56 #4
har du kikket i Active Directory Users and Computers ????
Avatar billede Aksmads Nybegynder
13. maj 2013 - 20:13 #5
Der var desværre ingen løsninger, så jeg lukker nu.

Desværre uden løsning.