Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2013 - 13:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP: Bestemme indhold vha. /pagename/ på websider

Hej Alle,

Normalt har jeg anvendt GET-arrayet til at hente indhold fra sider, f.eks. products.php?productID=43.

Jeg er dog flere gange stødt på sider, som anvender noget der minder om en folder-struktur til at navigere rundt i produkter, f.eks.:

/products/43/

Hvordan kan man opnå dette med PHP, og hvad kaldes begrebet?

Hilsen Rasmus
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. marts 2013 - 14:06 #1
ReWriteRule med htaccess ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. marts 2013 - 14:08 #2
Har ikke kigget på dette link, var bare det første der dukkede op da jeg googlede:

http://net.tutsplus.com/tutorials/other/using-htaccess-files-for-pretty-urls/
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2013 - 17:28 #3
Super, det giver mening - smid svar :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. marts 2013 - 09:20 #4
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter dit eget svar, så spørgsmålet bliver lukket.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2013 - 09:31 #5
Svar