Avatar billede Guld46 Nybegynder
10. marts 2013 - 22:16 Der er 10 kommentarer

Netgear NAS duo RND 2000 fejl

Jeg får en melding fra min nas i logbogen om:
Disk bestod ikke SMART selvevaluering test, udskift denne disk så hurtig som muligt.Voksende SMART fejl indikerer en disk, der kan fejle snart, bør du være parat til at udskifte disken ?????
jeg har lige sat en ny i ?
Hvad gør jeg så jeg slipper for den melding ???
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2013 - 22:26 #1
Sæt harddisken over i en pc via sata port og prøv at hente hard disk sentinel pro portable og undlad at registrere så kan du se hvad den siger om harddiskens helbred.. Du kan derefter prøve i windows og formatere harddisken uden ekspress metoden hvis det fejler så er disken defekt..
Avatar billede Guld46 Nybegynder
11. marts 2013 - 22:40 #2
Har nu kørt Harddisken via en sata port harddisk total død ????
kan den reddes..........og hvorfor gå den død, købt dem 14.1.2013
er der garanti på en sådan?
Avatar billede Blueeyez Mester
11. marts 2013 - 23:15 #3
#2 ja, årsagen kan være mange ting, men i dit tilfælde vil jeg påstå den er blandt det udstyr der er lavet med fejl i som med tiden resultere i defekt udstyr... En god ide når du køber en harddisk er at teste den før du bruger den uden en ekstra med dataene på.. Jeg bruger selv hard disk sentinel pro da den efter min mening er pålidelig.

Hvis du har kvittering / købs bevis så ja. Der er 2 års reklamation iflg lovgivningen og det første år er fuld garanti, det 2 kan sælger give afslag hvis de vurdere man selv er skyld i det, producenten bag plejer at give mere men så skal man i kontakt med producenten.

Håber svaret er nyttigt samt den ekstra information :-)
Avatar billede Guld46 Nybegynder
11. marts 2013 - 23:35 #4
Tak for fyldig redegørelse jeg forsøger at kontakte forhandler.
jeg forstår ikke lige det du mener med defekt udstyr ? er det NASen eller er det HD.(Seagate Barracuda 7200.12 1 Tb. som NAS netgear anbefaler.men skulle den være formateret inden install.?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. marts 2013 - 10:26 #5
#4 ja, ved at lave en formatering på en harddisk uden ekspres metode så tjekker windows om den virker :-) gratis metode.. Har selv oplevet følgende 3 gange..

Du skal blot være sikker på den ikke virker og husk at oplyse at din nas os alarmerede om det :-)

Der er en vis procentdel af alt hardware der indeholder fejl / defekthed / fejler indenfor kort tid..
Avatar billede Guld46 Nybegynder
14. marts 2013 - 12:32 #6
har prøvet en anden harddisk kørsel via pc og SATA kobling jeg kan hører den kører men jeg kan ikke se den?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. marts 2013 - 12:47 #7
Gå til enhedshåndtering og højreklik på diskdrev og vælg søg efter hardware ændringer..

Ellers prøv andre porte, pcere eller hvis at tilslutte harddisken via usb..
Avatar billede Guld46 Nybegynder
25. marts 2013 - 07:58 #8
Har prøvet at gå i enhedshåntering men kan ikke få kontakt til den,også prøvet med 2 forskellige pc-er det eneste jeg kan se er Sata koblingen.........nu er hardisken sendt til ombytning og jeg venter svar.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. marts 2013 - 08:11 #9
Bare iorden, er os ret sikker på at harddisken var fejlet.

Svar er til pointgivning ;-)
Avatar billede Guld46 Nybegynder
03. december 2013 - 09:32 #10
Harddisk byttet hos forhandler