Avatar billede bmovie Nybegynder
03. marts 2013 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Java installeres men virker ikke

Jeg installerer Java 7.15 og maskinen kvitterer med en check-box og "Congratulation, Java is successfully installed".
Efterfølgende test via Java's hjemmeside fortæller, at Java ikke er installeret.

Windows Vista Home Premium, SP 2 (x32)
IE version: 9.0.8112.16421, 256-bit kryptering

"Alt" er forsøgt.
Afinstallation af gamle versioner
Boot mellem af- og nyinstallation.
Jeg har forsøgt med både on- og offline installation.
Både Windows og Norton firewall er deaktiveret.

ALLE installationer ender positivt med "Congratulation. . " og et grønt tjek-mark, og alle forsøg ender efterfølgende med, at Java fortæller, at den ikke kan finde en Java på maskinen.

Og alle forsøg på at komme på Net-bank fortæller også, at der ikke er Java installeret på min maskine.

What to do then. . . . ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. marts 2013 - 21:47 #1
Activate Java

    Go to "Tools" and then "Internet Options" in Internet Explorer.

    Click on the tab labeled "Advanced."

    Look for the "Java" section in the Settings list. If it is not there, Java most likely has not been installed correctly.

    Select the option under Java to enable the software. Then click "OK."

http://www.ehow.com/how_2056389_download-java-windows-vista.html

Nok ikke bare det, men for nemt ikke at prøve.
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2013 - 22:03 #2
Avatar billede bmovie Nybegynder
04. marts 2013 - 19:14 #3
Hej NielsErikK og milter
Nice try, men desværre er situationen stadig det samme.
Mit næste træk er Google Crome, som jeg har fået anbefalet.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2013 - 21:57 #4
Har du forsøgt at fjerne den med Revo Uninstaller free?
Den vil rydde op efter rester af programmet, og måske også gamle rester der ikke er fjernet.

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg Java og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Prøv at hente den nyeste version og installer på ny.
Avatar billede bmovie Nybegynder
24. marts 2013 - 19:54 #5
Hej med jer - og sorry for late answer.
Jeg har kæmpet, men jeg har ikke fundet en løsning på lige præcis den "ramte" maskine.
På andre PC, er der tilsyneladende ingen problemer.
ALT er forsøgt, og jeg har som det sidste afskaffet IE og i stedet installeret Croma.
VUPTI - pludselig ingen problemer, ingen fejlmeldinger og alt omkring Java, NetBank osv. kører som det skal.
Tak til alle for udvist deltagelse. Jeg lukker denne accident.
Avatar billede bmovie Nybegynder
24. marts 2013 - 19:54 #6
Lukket uden løsning (dog med Croma)