Avatar billede langoe Mester
27. februar 2013 - 19:23 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

2 skærme til en PC

Kan det lade sig gøre at sætte en ekstra skærm til en bærbar PC, så man kan have forskellige browsere åbne på de 2 skærme?

Jeg kan tilslutte den ekstra skærm til den bærbare, men det er samme skærmbilled, og jeg mangler jo umiddelbart tastatur og mus til den ekstra skærm. Hvordan klare man det?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
27. februar 2013 - 20:19 #1
Ja det kan man godt, brug evt. dette program
eller tryk på flaget (windows tasten) og "P"
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. februar 2013 - 20:45 #2
Nemlig #1.

Du kører i klon mode, skift indstilling.
Tryk på flaget (windows tasten) og "P"
Skift til udvid/extend.
Nu kan du trække programmer over på skærm2 og bruge samme mus/tastatur.
Avatar billede langoe Mester
27. februar 2013 - 23:40 #3
Jeg skulle måske have fortalt, at jeg bruger Windows 8.

Når jeg bruger windows-tasten og "P", får jeg nogle meget begrænset muligheder for at skifte mellem de to skærme; men ikke at have forskellige skærmbilleder.

Det der var mine tanke var at have f.eks. Excel på den ene skærm og netbank på den anden. Eller 2 forskellige browsere åbne.

#1 nævner at der skulle være et program.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. februar 2013 - 04:52 #4
Ja det er næsten altid en god ide at oplyse præcist OS.

Her er instruks til windows 8 inc. billeder.
http://www.thewindowsclub.com/dual-screen-multiple-monitors-windows-8
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. februar 2013 - 04:59 #5
Nu du selv har brugt svar, så får du lige lidt mere info.
Generelt er det dog sådan, at man ikke svarer på sine egne spørgsmål medmindre man selv finder en løsning eller ønsker at lukke spørgsmålet.
Brug 1 minut her...
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. februar 2013 - 06:31 #6
Jeg fik set forkert på jeres navne, se bort fra #5. :-)
Avatar billede langoe Mester
28. februar 2013 - 08:46 #7
Ang #4

Jeg er opmærksom på muligheden du henviser til i 4, som er det samme som Windows+P.

Denne option giver dog ikke løsning til at kunne bruge de 2 skærme til forskellige programmer.
28. februar 2013 - 09:02 #8
HAR du fået billed på den anden skærm ???

...og jeg mangler jo umiddelbart tastatur og mus til den ekstra skærm... - du kan da kun have et sæt tastatur/mus til dig PC !!!
Avatar billede langoe Mester
28. februar 2013 - 09:29 #9
Ja, jeg har billed på den anden skærm.

Tasterne Windows+P virker også fint, men de muligheder det giver, gør ikke at jeg kan køre 2 forskellige programmer samtidig f.eks. internet på PC1 og Excel på PC2.

Jeg har forstået, at jeg skal styre alt fra den bærbares tastatur og mus, så se venligst bort fra den, sorry!!!
Avatar billede langoe Mester
28. februar 2013 - 09:30 #10
Det var ikke et svar
28. februar 2013 - 09:40 #11
... du kan jo 'trække' et givent program WINDOWS over på den anden skærm (skal ikke være "Maximeret") ...

Nu skal du nok ikke kalde den for PC1 og PC2 men SKÆRM1 og SKÆRM2  ;-)
28. februar 2013 - 09:42 #12
... min søn kører WOW for fuld skærm på SKÆRM1 og Skype (med Webcam), mail, Youtube, ...  på SKÆRM2 ... og dette samtidigt  ... virker fint ...
Avatar billede langoe Mester
28. februar 2013 - 09:53 #13
Jeg har tid til at prøve at sætte det op nu, hvis du har mod på "at holde mig i hånden".
Avatar billede conz Juniormester
28. februar 2013 - 12:53 #14
#13
Du sætter din ekstra skærm til bærbaren, strøm også tænder den.
Vent et øjeblik til der kommer et billede frem på skærmen. Hvis det ikke gør, så genstart computeren, mens den ekstra skærm stadig sidder i og er tændt.

Når det er sket, så trykker du Win+P og vælger "udvid". Lidt afhængigt at opsætningen, så kan du nu tage din mus "ud af" din normale skærm og over i den ekstra, ved at køre musen helt ud i en af siderne, toppen eller bunden.

Nu kan du så fx trække et browser vindue, eller et program over på den anden skærm, på samme måde som du trækker vinduer rundt normalt.

Hvis du vil ændre, til hvilken side at din ekstra skærm "er", så kan det gøre ved at højreklikke på skrivebordet og vælge "Skærm opløsning". Øverst vil du kunne se dine 2 skærmer, mærket hhv. 1 og 2. Så kan du flytte den relativt til hinanden, og på den måde bestemme ud til hvilken side din ekstra skærm skal udvide.

Prøv også at se linket i #5, der også inkludere screenshots.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. februar 2013 - 13:56 #15
#14 Jeg kan kun være enig med dig det er præcis som jeg postede i #4 samt som jeg plejer at gøre der hjemme (her uddyber du lidt ekstra).
PS. #5 var min fejlpost, du mente nok der skulle kigges i #4.  :-)

@langoe jeg ved godt det giver samme muligheder, det var for at give dig billeder med.
Avatar billede langoe Mester
28. februar 2013 - 17:00 #16
Jeg har fået det til at virke med en IE browser på skærm 2 og et program der kører direkte på nettet på skærm 1.

Kan det passe, at man ikke kan åbne forskellige IE browsere på de 2 skærme?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. februar 2013 - 18:23 #17
Ja, der skal du vælge at køre IE + Firefox/Chrome.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. februar 2013 - 18:30 #18
Du kan også åbne IE på din primære skærm, højreklikke på et link og vælge "åben i nyt vindue" så kan du hive det ene IE vindue over på skærm 2.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. februar 2013 - 18:53 #19
Jeg kan tilføje at hvis jeg som larry`s søn kører spil på skærm1 og jeg på skærm2 maximere vinduet, så ryger jeg ud af spillet (det minimeres men kører videre), det kan ha ret "dødelige" konsekvenser, så pas på med det.  ;-D
Avatar billede langoe Mester
28. februar 2013 - 19:15 #20
Tak for hjælpen.

Jeg vil dele betalingen mellem #14 og #19. Så giv et svar.
Avatar billede conz Juniormester
28. februar 2013 - 19:28 #21
Glad for at kunne hjælpe. Du må naturligvis sige til, hvis du har flere spørgsmål.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. marts 2013 - 06:00 #22
Godt du fik det til at virke som du ønsker. :-)