Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 14:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Indhold i mails ændres

E-mail program på en Mac.

Når en mail modtages, stemmer afsender og indhold i mailen ikke overens.
Indholdet i mailen fra afsenderen er simpelthen skiftet ud med noget fra en anden ældre mail. Hertil knyttet dennes dato/år.

Eksempel.
En person sender en mail til det pågældende e-mail program. Da den kommer frem er afsender et andet navn, datoen den 6. maj 2010, og selve mailen indeholder en tekst fra en gammel mail.

Både Emne, Dato, Fra, Til€ og selve indholdet i mailen, er ændret / noget fra en ældre e-mail.

På en smartphone hvor selvsamme mail adresse er sat op, fungere alt som det skal.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 14:11 #1
Eksempel.
En person sender en mail til det pågældende e-mail program. Da den kommer frem er afsender et andet navn, datoen den 6. maj 2010, og selve mailen indeholder en tekst fra en gammel mail til en helt anden.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 14:15 #2
Jeg behøver ikke vide hvad der her sker (i fald ingen kan regne dét ud). Bare et bud på hvordan det løses. Har ikke forstand på Mac. Er ikke min pc.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 16:19 #3
Ingen??
Avatar billede conz Juniormester
26. februar 2013 - 17:59 #4
Hvilken slags mail? POP, IMAP, MobileMe?

Prøv Mailbox -> Rebuild, for at rette problemet med eksisterende mails.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 18:53 #5
Ved desværre ikke meget om dette.

"Hvilken slags mail? POP, IMAP, MobileMe?"

MobilMe??
Du mener på pc'en, ikke?

"Prøv Mailbox -> Rebuild, for at rette problemet med eksisterende mails."

Prøv Mailbox -> Rebuild - er det i mail programmet på pc'en?
Avatar billede conz Juniormester
26. februar 2013 - 18:56 #6
Jo, på PC'en.

Ja i mail programmet på PC'en.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 20:41 #7
Nu har han prøvet med Rebuild (Genopbyg). Det medføret der tikkede en hel masse mails ind. Men medføre tilsyneladende ikke nogen ændringer i forhold til problemet.

Han har tilsynelande af en elelr anden grund sin e-mail adresse sat op to gange. Får også to af alle e-mail.

POP
Server til indgående post: pop3.gigahost.dk
Server til udgående post: "e-mail adresse"

imap
Server til indgående post: mail.gigahost.dk
Server til Udgående post: "e-mail adresse"

Hvorfor han har den gagne to, ved jeg ikke. Men han vil gerne af med den ene af dem. Men hvilken af dem kan / bør han slette?

Nu forklare elelr løser det næppe problemet med gammelt indhgold i nye mails. Men er da et sted at starte.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 20:43 #8
Glemte noget vigtigt: Det lader til det kun er kontoen med imap der er problemer med.

Så er vel løsningen på det hele vel blot at slette den?
Avatar billede conz Juniormester
26. februar 2013 - 22:13 #9
Ja, det er kun nødvendigt at have een service sat op, så du kan blot slette fx imap, og se om det ikke skulle afhjælpe problemet.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2013 - 19:17 #10
Gigahost mener det er imap der bør beholdes. Venter svar fra support på hvorfor.
Avatar billede conz Juniormester
28. februar 2013 - 08:11 #11
Altså, hvis han bruger den mail på flere enheder, fx computer og telefon, så bør han bruge imap.
Forskellen er at pop3 downloader hele mailen til enheden og sletter den fra mailserveren (man kan dog sætte nogle servere op til at beholde mailen i en periode), hvorimod imap blot henter en kopi.

Men hvis det er imap, der er problemet, så bør han melde fejlen til gigahost, også måske 'nøjes' med pop3 indtil videre.

Hvis han kun bruger sin mail på een enhed, så kan han lige så godt bruge pop3, så undgår han også at hans plads på mailserveren bliver fyldt op.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2013 - 20:01 #12
Han benytter samme e-mail på både mac og smartphone.

Jeg har sendt dine svar + dem jeg har fået af Gighost (herunder  med kursiv) til ham. Men fået det svar tilbage, at han nu "bare" har slettet imap... Så det kunne han jo lige så godt have gjort med det samme, i stedet for spørge.

Han mener nu alt er i roden. Det er jeg  nu ikke overbevist om. Vil vise sig ...

Vi mener at IMAP er bedst, da det er en nyere protokol der tilbyder fx. at synkronisere mails mellem flere computere.

Desuden vil der som standard altid være en kopi af ens mails på serveren, hvilket gør det langt mere robust mod tab af mails.

Som brugernavn skal I benytte email adressen og som password, det kodeord I opgav ved oprettelsen af emailadressen (ikke nødvendigvis det samme som til kontrolcenteret).

Prøv at lav en helt ny konto (altså hvor I ikke bare retter i den gamle) med følgende informationer:

Ingående post:

server: imap.gigahost.dk
port - prøv én af følgende tre kombinationer ad gangen:
143 TLS/SSL slået til
993 TLS/SSL slået til
143 med STARTTLS

Udgående post:

server: smtp.gigahost.dk
port - prøv én af følgende to kombinationer ad gangen:
587 TLS/STARTTLS slået til
465 SSL slået til

Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2013 - 16:30 #13
Jeg får tilsyneladende ikke flere udmeldinger ang dette. Han har valgt sin egen "løsning".
Avatar billede conz Juniormester
09. marts 2013 - 21:16 #14
Hehe, så må han jo selv om det.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2013 - 01:49 #15
Er helt koblet af dette.

Lukker.