Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. februar 2013 - 12:47 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en nem hjemmeside

Jeg er kommet i den situation, at vores kolonihaveforening har spurgt mig, om jeg vil lave en hjemmeside.

Lysten er der, men problemet er, at jeg intet kender til det og aldrig har lavet en før.

Med lidt Googlen ser det ud som om at der findes rimelig lette redskaber til at gøre det, men aligevel er det svært at overskue hvad arbejdet og prisen vil være på lang sigt.

Det skal Ikke være noget med programering, ellet html osv.

Det må kunne gøres anderledes.

Vil mene at jeg kender Windows og Linux ganske godt.

Hvis nogen har gode erfaringer eller forslag til, hvordan man laver en let og billig hjemmeside, vil jeg være glad for at høre om det.
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. februar 2013 - 12:55 #1
Hvorfor siger du ja til noget du ikke ved hvad indebærer?

Nå, men kig på wordpress, der kan du få en side op og køre uden nogen kundskaber inden for programmering. Der er ligeledes et hav af gratis templates (wordpress er også gratis).
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2013 - 13:00 #2
den nemme er at oprette en google-konto til foreningen (så I har en mail). Derefter kan man via google oprette en blog i blogspot.dk, så jeres hjemmeside fx kommer til at hedde haveforeningen/blogspot.dk
og som email kan i have haveforeningen@gmail.com
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. februar 2013 - 13:03 #3
PS.
Har i ikke allerede webhotel skal du også have det. Der er et hav af webhoteller derude, men du skal bare være sikker på at de understøtter PHP og MySQL (hvis du altså bruger wordpressløsningen). De kan fås til ca en tier om måneden.

Derudover skal du formodentlig have et domæne. Det kan man mange gange købe gennem webhotellet, så slipper du også for alt bøvl med DNS-pegning osv.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. februar 2013 - 13:14 #4
Jeg har netop ikke sagt ja, men vil undersøge sagen først.
Det er det jeg er igang med.

Kan mærke jeg er på ukendt teritorium her.

Vejmands forslag lyder også spændende.  Jeg ved bare ikke hvad blogspot er. Så det vil jeg undersøge.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. februar 2013 - 13:10 #5
Hvad skal siden kunne? Er det blot information eller?

Dernæst så skal fu rode i kode med garanti ligesom i linux hvis du da er en af dem der laver mange konfigureringer...
Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. februar 2013 - 13:18 #6
Siden skal bare have foreningens navn.
Der må da også gerne være billeder derfra og desuden mulighed for sætte opslag  fra bestyrelsen eller andre op på hjemmesiden.

Noget der nu foregår i en glaskasse
Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. februar 2013 - 13:19 #7
rettelse vejmand = claes57
Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. februar 2013 - 13:23 #8
http://www.isentekst.dk/wordpress-manual/manual-til-opdatering-wordpress.htm

Vil også se i wordpress. De har vedlagt en dansk manual :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2013 - 13:29 #9
du kan se på fx nirvanaparken.blogspot.dk som er en lille ejerforening i espergærde.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2013 - 13:30 #10
Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. februar 2013 - 13:39 #11
http://nirvanaparken.blogspot.dk

Ser enormt spændende ud.  Det er jo lige præcis noget i den retning, der ville være fint.

Enkelt og uden de store dikkedarer.  Men alligevel mulighed for at give hinanden oplysninger.

Men hvad med domæner´, webhoteller og priser ?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 13:57 #12
123hjemmeside er ikke den billigste cirka 800,00 kr om året med domæne.
Man kan prøve den gratis i 30 dage.
http://www.123hjemmeside.dk/

One.com er billig cirka 200,00 kr om året.
http://www.one.com/da/

Bricksite.com findes i gratis og købe version.
http://www.bricksite.com/main/da
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2013 - 13:53 #13
det ligger gratis i google. Det er kun, hvis du vil have en adresse som fx http://minforening.dk at den skal købes (og sættes til at pege på blogspot - der er forklaring i google om, hvordan man retter det til).
Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. februar 2013 - 14:09 #14
Det lyder rigtigt godt.

Har nu oprettet en gmail-adresse til haveforeningen. Regner med at jeg skal gå ind der hvor der står opret en blok og arbejde videre derfra.

Hvis det er korrekt, vil jeg gerne at claes57, smider et svar

Tak for hjælpen til alle der har deltaget
Avatar billede Andershoegh Seniormester
27. februar 2013 - 18:00 #15
http://nirvanaparken.blogspot.dk

Jeg leger stadig med det.

Det irriterer dog meget at jeg ikke kan finde ud af at skrive ved siden af kommentarerne.

Også det med at tilmelde e-mail adresse og nyhedsbrev ?

Ligegyldigt hvilken skabelon eller hvad jeg end gør ?

Jeg kan jo se fra Nirvanaparken at det kan lade sig ggøre

http://enggaardssparken.blogspot.dk/

måske en eller anden ved hvordan det gøres.?
Avatar billede Andershoegh Seniormester
28. februar 2013 - 13:55 #16
claes57

jeg mangler et svar fra dig.

Er forklaringen at jeg ikke kan finde den på google ,at den hedder blogspot.dk, eller er det bare mig, der ikke kan finde den ?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2013 - 16:03 #17
ok - der er også blogspot.com - og min google-startside har i menuen i toppen under 'mere' en 'blogger', som du kan se mere om på https://www.blogger.com/tour_start.g
så google har mange af den type liggende klar til brugere.