Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
24. februar 2013 - 23:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Touchpad virker ikke (ASUS)

Hej alle sammen.

Jeg har et lille problem, min touchpad virker ikke. Og jeg har søgt og søgt alle vegne og prøvet alle råd jeg har kunne finde, men intet virker. Så jeres hjælp er mit sidste forsøg på at finde problemet.

Jeg har prøvet at lege med indstillingerne under mus, jeg har prøvet Fn+F9 som der står i min manual,jeg har prøvet at fjerne driveren i enhedshåndtering og lade windows geninstaller den.
Men intet virker.

Nogle der kunne have et bud på hvad problemet skyldes?

Det drejer sig om en Asus N53SV, som kører win7.
Den installerede driver til min touchpad er "Asus PS/2 Port Clickpad"

På forhånd tak.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. februar 2013 - 01:33 #1
Et sørgeligt bud på hvad det skyldes: Fysisk defekt touchpad.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2013 - 08:29 #2
Ja den kan selvfølgelig være defekt, men den indlæste driver kan også være fejlbehæftet.
Jeg har prøvet at finde en på Asus hjemmeside, men det lykkedes ikke rigtig synes jeg.
Og denne søgning her ved jeg ikke om den kan bruges:
http://www.google.dk/#hl=da&output=search&sclient=psy-ab&q=Asus+PS%2F2+Port+Clickpad&oq=Asus+PS%2F2+Port+Clickpad&gs_l=hp.12..0l3.4912.4912.0.9324.1.1.0.0.0.0.100.100.0j1.1.0...0.0...1c.2.4.psy-ab.JUFmspACaSc&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.42768644,d.Yms&fp=2aa78ec6ef04b8eb&biw=1024&bih=598
Så jeg tror jeg havde prøvet at se om SlimDrivers kunne finde en driver til denne touchpad:
  http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
+ fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
25. februar 2013 - 15:15 #3
Ja har desværre også mistanken om at den er deffekt.
Men håber at det er noget andet der er skyld i det, jeg gennemgår lige dine links og så giver jeg lige bedsked om der er en løsning.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
25. februar 2013 - 19:01 #4
Desværre SlimDrivers kunne ikke finde en anden driver. Og synes heller ikke jeg kan finde noget på google. Men mange tak for dit forsøg.

Kunne det evt. være noget som sidder løst i "usb stikket" eller hvad man kalder det? Noget som jeg selv vil kunne gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2013 - 19:12 #5
Det er i orden.
Touch pad sidder jo monteret direkte på bundkortet, så her kan du ikke gøre noget, som jeg ser det.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
05. marts 2013 - 19:35 #6
Øv det var hvad jeg frygtede.
Der er ikke andet for end at lade den komme til rep.
Tak for jeres tid.

Jeg lukker.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 20:10 #7
#1 skrev jo løsningen,så hvorfor bad du ikke om et svar?
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
22. marts 2013 - 00:08 #8
Ja det rigtigt, det beklager jeg. Han skal selvfølgelig have points.
Er der en måde jeg kan fortyde det på?

Mvh Høeg
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2013 - 09:51 #9
Hvis NielsErikK overvåger tråden og ønsker point vil han fortælle hvordan det gøres.
Jeg afmelder overvågning af tråden.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
22. marts 2013 - 13:25 #10
Ok, bare i orden.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
22. marts 2013 - 21:08 #11
Lige en update. Så var der intet fysisk galt med min touchpad, jeg fandt min start cd med alle mine drivere og prøvede at geninstallere  den originale driver, og det løste squ problemet.
Avatar billede hjælptouctplade Praktikant
13. december 2016 - 21:49 #12
hvad nu hvis jeg har sammen problem, men i min kan man ikke have cd i... gad virkelige godt have touchtpladen til at virke igen!!! hjælp