Avatar billede allan1066 Juniormester
23. februar 2013 - 15:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows XP ctr. Windows 8 hjemmenetværk - printer virker ikke

Jeg har forbundet en PC med XP til et hjemmenetværk med Windows 8.

På Windows 8 netværket er tilkoblet en pc med printer Brother MFC 7320.

Denne ville jeg gerne bruge som udskriftsprinter fra Pc'en med XP.

Jeg kan godt finde og installere printeren som netværksprinter fra XP-pc'en, men når jeg prøver at printe får jeg fejlen "den aktuelle printer er ikke tilgængelig - prøv en anden printer"

Er der nogen der kan hjælpe - skulle PC'en med XP ikke automatisk hente driveren fra PC'en med Windows 8?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2013 - 17:37 #1
du skal have installeret printeren med drivere på xp. Hvis printer så sidder på win8-maskinen, så skal denne have delt printeren.

På xp'en skal du derefter se i ikoner i systembakken - der kan ligge gamle udskrifter til brother. De vil blokere - så slet dem alle, og du er klar til at forsøge igen.
Avatar billede allan1066 Juniormester
08. april 2013 - 13:12 #2
Kunne ikke få det til at virke, så jeg opdaterede til Windows 8, og wupti så var det problem løst.

Lukker strengen ned