Avatar billede cosmo21 Novice
22. februar 2013 - 16:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 64 Bit

Hej

Jeg står og ville installerer WIndows 7 men i 64 bit IKKE 32 bit

Jeg kan bare ikke vælge nogle steder på min WIndows 7 Installations CD hvor man kan vælge 64 bit.. den køre bare igennem og er så 32 bit

hvad gør jeg ?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2013 - 17:35 #1
Din pc har en 32 bit nøgle, derfor kun 32 bit installation..
Avatar billede lclemens Nybegynder
22. februar 2013 - 18:02 #2
De plejer at ligge på hver sin dvd
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. februar 2013 - 21:01 #3
#1 Vrøvl, du kan da installere lige præcis hvad der måtte ligge på dit installationsmedie.

#2 Lige præcis.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2013 - 21:13 #4
#3 jeg hentyder til den recovery partition / der er på / fulgte med til maskinen.. Du kan jo kkikke installere 64 bit medmindre du har en recovery partition eller installation med det på...
Avatar billede cosmo21 Novice
22. februar 2013 - 22:32 #5
min maskine understøtter 64 bit også
husk på jeg fik den bygget af fønix computer, uden nogle installationer på af nogen art :):)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2013 - 22:43 #6
#5 Ja okay, men som jeg hentyder til som misforstås i mit første indlæg, så er det installations sæt du har 32 bit og ikke 32+64 eller 64 bit.. Så du skal købe en ny licens hvis du vil have 64, men hvorfor vil du køre 64 bit?
Avatar billede conz Juniormester
23. februar 2013 - 02:18 #7
Sædvanligvis er der ingen begrænsning på licensnøglen, om den bruges på en 32-bit eller en 64-bit er den sådan set ligeglad med, og det er heller ej imod Microsofts UELA.

Du kan hente en version af Win 7 64-bit og installere den med din licensnøgle.

Fx har My Digital Life links til ISO'er (altså CD'er):
http://www.mydigitallife.info/download-windows-7-iso-official-32-bit-and-64-bit-direct-download-links/

Her vælger du den version som du har licens til, henter den ned og brænder den på en DVD eller USB.

Bemærk dog at ingen er udgaverne er på dansk, så du skal efter installationen hente en dansk language pack.

Bemærk ligeså at der intet ulovligt eller umoralsk er over dette. Du har ret til at installere den version af Windows 7, som din licensnøgle understøtter. Om det er 32- eller 64-bit gør ingen forskel.
Avatar billede cosmo21 Novice
23. februar 2013 - 08:18 #8
ok.  så det er 2 forskellige installationer som udgangspunkt for hver bit type

64 bit har jeg hørt gørspillene hurtigere, generelt styresystemet hurtigere. og var lidt nysgerrig på og bruge det,

er der mange ting der ikke understøttes af 64 bit egentlig ?
Avatar billede conz Juniormester
23. februar 2013 - 11:14 #9
Som udgangspunkt vil 64bit ikke give dig bedre performance i spil, da det stadig er de færreste spil, som udnytter Large Address Award.
Men det begynder dog lige så stille at komme.

Faktisk det eneste kriterium for om du skal skifte til 64bit eller ej, af mængden af sine ram. 32bit kan maks udnytte 4gb ram, inkl. grafikkortet.
Så der er kun grund til at skifte hvis du har over 3gb ram.

Mht til understøttelse, så understøtter 64bit alt det samme som 32bit (sådan ca), da 64bit både kan køre i 32bit og 64bit.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. februar 2013 - 17:49 #10
Husk lige at holde øje med dine gamle programmer - 16bit kan kun afvikles i et 32bit OS!
Avatar billede cosmo21 Novice
27. februar 2013 - 22:23 #11
#10 skal jeg huske

lig bare point jer som føler i fortjener det :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. februar 2013 - 15:06 #12
Har man brugt tiden på det, "fortjener" man det vel?!?