Avatar billede Janni1966 Nybegynder
19. februar 2013 - 17:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Autotekster

Hej

Har fået Office 2010 installeret, som erstattede Office 2007.
Problemet er bare, at Autotekster (Alt+F3) ikke er tilladt i
2010 modellen. Jeg skal til, at indsætte en masse autotekster (min arbejdsplads) men ved ikke hvordan. Har prøvet at søge i manualen (F1) men problemet er, at jeg ikke ved hvad ord jeg skal lede efter, idet selve autoteksten hedder noget helt andet.

Nogen der har et råd?
Avatar billede vejmand Juniormester
19. februar 2013 - 17:24 #1
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. februar 2013 - 18:43 #2
Janni: F3 og Alt+F3 virker som udgangspunkt på samme måde i Word 2010 som i tidligere versioner. F3 indsætter en autotekst, hvis der findes en autotekst med et navn, som modsvarer det, der er markeret eller lige før markøren (dvs. skriv navnet på autoteksten og tast F3 for at indsætte). Alt+F3 åbner en dialogboks, hvor du kan oprette en autotekst (kræver at du har markeret tekst eller andet indhold først).

Hvis genvejene ikke virker: har du overskrevet dem ved at oprette genveje til andre kommandoer?

Dokumentkomponent  (building block) benyttes som overordnet begreb i Word 2007 og 2010 for autotekster og andre typer elementer.
Avatar billede Janni1966 Nybegynder
19. juni 2013 - 02:16 #3
Tusind tak - det virkede - fantastisk.
Jeg bukker og neger.
Hvordan overfører jeg points til dig?

Mvh.
Janni
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. juni 2013 - 09:54 #4
Du kan give point, når en post er lavet som et svar (som denne). Jeg ved ikke, om det var vejmand eller mig, du mente.