Avatar billede cosmo21 Novice
18. februar 2013 - 22:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IPS v.s TN hvad skal jeg vælge ?

Hej Alle jeg har netop faldet for en lækker BenQ Gamer skærm
Denne her TN skærm : http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=767207&cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

Lige inden mit oprindelige spg. så ville jeg da gerne høre jeres mening om denne skærm, har jeg købt noget godt her, Skal game på en ny stærk PC og især Shooting games er mine favoritter bl.a. derfor valget faldt på en 120 hz.

MEN.. nu jeg kommet en lille smule i tvivl så nemlig denne video på youtube : http://youtu.be/DWXcNlh85Ps?t=30s
På denne video demonstreres det at en (i dette tilde DELL) med IPS teknologi ved at man bøjer skærmen bibeholder samme billede uden at billedet mørknes som det jo omvendt gør på TN skærmen jeg nu har overvejet stærkt at bestille hjem.

Er der nogen der har erfaring med disse 2 typer teknologier og om jeg skal vælge en TN BenQ skærm som den jeg har linket til eller skal vælge en IPS til min kommende mange timers gaming.?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. februar 2013 - 00:56 #1
IPS har fordele ved bedre betragtningsvinkler bedre favegengivelse mv. (måske lidt pænere billed).

TN har kun en fordel, hurtig opdatering.

Jeg vil vælge et IPS panel,,,, men hvis du lever og ånder for FPS games, så skal du tage TN.
(det vil give en marginal fordel i de spil)
Avatar billede cosmo21 Novice
19. februar 2013 - 16:46 #2
IPS har jo som laveste en 5/6 ms i opdateringshastighed og med IPS sindsygt flottere billed kvalitet og farver, samt synsvinklen ikke forringes er det da et must have, også selvom jeg indimellem godt kan lide en gang shooters som Call of duty og Battlefield etc. ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. februar 2013 - 17:27 #3
cosmo21 som du ser ville jeg vælge som dig!

Det er jo absolut ikke fordi de gode ips ikke kan game, men er FPS det eneste man går op i, så vil der unægtelig være en minimal fordel ved en hurtigere skærm end 5/6 ms.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. februar 2013 - 17:29 #4
De gode IPS med lav ms er også ret kostbare i forhold til TN paneler med lav ms.
Den del hører også med.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. februar 2013 - 05:19 #5
Et svar til mulig lukning af spørgsmålet.