Avatar billede nfssister Forsker
18. februar 2013 - 16:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cisco 2504 + HP V1910 + AP

Hej EXP'er

Jeg er kommet i en ordenlig knibe her.

Jeg har en HP V1910 8 ports switch med PoE+ med 5 x Cisco 1242G AP'er. Plus der sidder en Cisco 2504 Wireless controller på også.

Jeg kan ikke få controlleren til at finde de 5 AP'er som jeg har sat til switchen, det er meningen controlleren selv skulle finde dem ud fra DHCP (har en router på der står som DHCP).

Nogle der har nogle gode bud ?

Jeg er villig til hvis der er nogen cisco folk herinde at betale dem for det, da det er et projekt der skal køre snarest.

Jeg har fulgt alt i Getting started på Cisco 2504, jeg har intet gjort ved AP'erne endnu, da dette gerne skulle ske gennem controlleren. Og switchen står standard.
Avatar billede _chip_ Nybegynder
18. februar 2013 - 23:05 #1
Hej nfssister

Der kan være mange ting der er galt.
Men her er lige de 4 mest almindelige fejl.

1: Køre dine AP lightweight software ?
Cisco AP kan køre både lightweight (Til controller) eller Autonom (uden controller) software.
Fra fabrikken vil varenummeret (og det står bag på AP) være AIR-LAP1242 for lightweight versionen og AIR-AP1242 for Autonom versionen.

2: Har du opsat din Controller med den rigtige Country code i forhold til AP.
Hvis du f.eks. har sat din controller til DK og dine AP er fra USA vil de ikke komme på før du har sat det rigtige land.
Kig igen på Varenummeret bagpå AP AIR-LAP1242-E-K9 - E er for ETSI (EU), og hvis du har sat din country code til DK skulle alt være fint. Hvis ikke ... såå ...

3: Bruger du forskellige VLAN til Management interfacet på WLC i forhold til det VLAN hvor du tilslutter AP.
Hvis ja, har du routning imellem VLAN, og hvordan har du konfigureret DHCP serveren i routeren ? Option 43 ?

4: Har du sat den rigtige tid i din WLC.
Hvis du ikke lige har den rigtige tid indstillet i WLC vil dine AP muligvis ikke komme på.
Dette skyldes det certifikat der er i AP versus det der er i WLC.
Hvis tiden ikke passer vil den tro et af dem er løbet ud.
(Husk at certifikatet kan være løbet ud i dine 1242 hvis det er nogle meget gamle du har konverteret til lightweight, og de derved har fået et selfsigned certifikat).

Normalt er det ikke så besværligt at "lege" med WLC :-)
Hvis det giver dig mere bøvl er du velkommen til at give mig et kald, eller et skriv.

/Thomas
Avatar billede nfssister Forsker
18. februar 2013 - 23:33 #2
Tak, jeg fandt fejlen, og ja det var LAP der ikke var i orden. Du må meget gerne smide svar. Så blev jeg så meget klogere.
Avatar billede _chip_ Nybegynder
19. februar 2013 - 07:38 #3
Til svar ang. LAP

Hvis du mangler LAP software så du kan konvertere må du også lige sige til.