Avatar billede Zitrap Nybegynder
18. februar 2013 - 00:31 Der er 4 kommentarer

Netværks problemer mellem egne computer

Jeg har 2 computer hvor den ene ikke har et cd drev. Jeg ville gerne køre en disk fra den ene computer på den anden men...
Jeg kan ikke få adgang til hverken den ene eller den anden computer. Jeg havde en ven på besøg forleden der ikke havde problemer med at få kontakt med, lad os kalde den 1, men vi prøvede aldrig nr. 2.

Jeg har også en gruppe på netværket som jeg tænkte kunne være grunden til at jeg ikke kunne få kontakt men da jeg ville oprette forbindelse til den bad den om et password som jeg aldrig har sat op.
Jeg har prøvede alle jeg kunne komme i tanke om og har også prøvede at både lave det om eller bare få det vist på nr. 1 men til ingen nytte. Når jeg trykker på "Vis eller udskriv adgangskode for hjemmegruppe" sker der intet.

Det skal også lige siges at de begge er på nettet over en TDC router. Kender ikke lige modellen men bare spørger så skal jeg nok kikke hvis det skulle være nødvendigt.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2013 - 22:16 #1
begge skal vøre i samme workgroup, og på samme subnet
Avatar billede Zitrap Nybegynder
24. februar 2013 - 22:58 #2
Det er i samme workgroup men subnet? Jeg er bange for at jeg ikke er sikker på hvad det er?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2013 - 23:06 #3
hvis du skriver "ipconfig" i cmd, som du kan starte i start menuen hvor der står "search..." nederst, skriv cmd der, og der popper en dosbox op.

så hvis din computer har nummeret 192.168.1.12, så er den på subnet 1 (det andet sidste tal, 1).

for at de 2 computere kan se hinanden, skal de være på samme net, dvs. i dette eksempel, 1.

i din router, skal der være en DHCP server, den deler adresser ud til computerne.  Så den anden computer skal have et nummer. det hedder en pool.

du kan dele 192.168.1.2-->192.168.1.254 ud til computerne på dit netværk.

ellers må du give den anden computer en fast adresse, så skal du ændre dens ip nr under egenskaber for netkortet, vælge ip4 protokollen, og skrive gateway, adresse, og subnetmaske.

men så er den bundet til dette nr.
Avatar billede Zitrap Nybegynder
11. marts 2013 - 14:59 #4
De er i samme subnet