Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2013 - 19:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken tablet skal man investerer i ?

Hejsa alle eksperter. Jeg står i et lille dilemma, hvilken tablet skal man investerer i? Ville høre om i evt. kan hjælpe mig med, at finde nogle til en pris omkring 3000kr. :)

Mvh. Mathias Jacobsen
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. februar 2013 - 20:55 #1
Jo mere udførligt du beskriver hvad du ønsker at bruge den til, samt hvad du lægger mest vægt på (batteritid/ydelse/vægt osv), jo bedre råd vil du få retur.

Der findes mig bekendt ikke en tablet som er alle andre tabletter overlegen på alle punkter, det vil derfor være umuligt at give dig det rigtige råd med så få info tilgængelige.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2013 - 22:26 #2
Den skal bruges til en lille smule gaming, du de små apps. Plus jeg bare skal bruge den til at tjekke mails, browse lidt, musik, se film og evt. tage lidt billede. Den må selvfølgelig have en del batterilevetid, så jeg ikke skal lade den stort set hele tiden ;)
Avatar billede conz Juniormester
14. februar 2013 - 23:55 #3
Hvilken størrelse skærm er du ude efter?

Til omkring de 2000, så er Google's Nexus 7 en rigtig dejlig maskine på 7".

Den vil snildt kunne klare hvad du skal bruge den til, og du er så godt som garanteret en hurtigt opdatering af Android, samtidig med at det er den rene "vanilla" version der ligger på, så du slipper for de andre producenters lir og dir.

De også en 10 tommers Nexus 10, men den koster omkring 3600.

Hvis vi skal holde nærmere de 3000, så er der både Samsung Galaxy Tab 2 10.1, Asus Transformer Pad TF300T og Acer Iconia Tab A200.

De har har alle tre 10" skærme, batteriet holder i ca 10 timer, 1 GB ram og 32 GB lagerplads med mulighed for at udvide med en Micro SDHC kort.
De kører alle det (næsten) nyeste Android.

Transformeren har en quad-core processor, hvilket betyder at den måske ikke vil føles lige så sløv, efter længere tid brug, og batteriet vil potentielt også holde lidt bedre.

Til gengæld så har både Samsungen og Aceren PLS / IPS skærme, hvilket viser farver og kontraster en del bedre end Transformerens TFT matriks.

I bund og grund er det lidt ligegyldigt hvilken du vælger, de skal nok være fine nok til dit forbrug.

Personligt ville jeg nok vælge Nexus 10, men ellers Samsungen eller Asusen grundet den bedre skærm.

Et andet aspekt er det "layover" som de forskellige firmaer lægger ind over Android, for at give det et mere personligt præg, og her synes jeg, at (HVIS man nu ikke vil køre ren "vanilla" Android) Samsungs laver det bedste - men det skal du næsten opleve og bedømme selv.

Links til pricerunner på dem alle nedenfor:
Asus Transformer: http://www.pricerunner.dk/pl/224-2807034/Tablet-PC/ASUS-Transformer-Pad-TF300T-32GB-Sammenlign-Priser

Acer Iconia: http://www.pricerunner.dk/pl/224-2797312/Tablet-PC/Acer-Iconia-A200-32GB-Sammenlign-Priser

Samsung Galaxy Tab2: http://www.pricerunner.dk/pl/224-2835844/Tablet-PC/Samsung-Galaxy-Tab-2-10.1-32GB-Sammenlign-Priser

Som noget andet, så kan du naturligvis også blot købe den populære IPad 2 med en næsten 10" skærm. Med 16 GB hukommelse, så ligger den vidst også omkring det prisleje.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2013 - 01:16 #4
Jeg har kigger blandt andet på Samsung Galaxy Tab 2 og Asus Transformer de ser begge to gode ud, men kommer lige i tanke om en ting ville det være dumt både, at have en mobil og en tablet der køre med samme styresystem. I dette tilfælde tænker jeg jo på android eftersom jeg har en telefon med det system. Eller om jeg evt. skulle prøve og hoppe over og prøve en iPad med IOS ? Det er dog spørgsmålet om jeg skulle have en iPad og i så fald om det så skulle være en Mini eller en 2'er.
Avatar billede conz Juniormester
15. februar 2013 - 02:45 #5
Umiddelbart ville jeg mene det ville være en fordel, at ens enheder kørte samme OS, da det ville sikre at de kunne arbejde sammen. Fx med overførsel af billeder og video, samme apps/spil osv.

Mht. iPad 2 vs iPad Mini, her er hovedforskellen i størrelsen på skærmen. iPad2 er 9,7" og Mini er 7,9" - ellers er der ikke rigtig nogen betydelige forskelle.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2013 - 12:00 #6
Ja jeg kan godt se hvad du mener med, at det ville være smart med at de kan arbejde sammen osv. Det kunne være man skulle prøve en Samsung Galaxy Tab 2.

Takker mange gange for svarene :)
Avatar billede conz Juniormester
15. februar 2013 - 14:08 #7
Du er velkommen, og jeg håber at du ender med et tilfredsstillende køb =)