Avatar billede Thundahl Nybegynder
12. februar 2013 - 10:44 Der er 3 kommentarer

Opgrader fra Windows 7 til 8

Jeg har problemer med at finde svar på følgende:

Jeg har i dag en computer, som jeg har opgraderet fra Windows 7 til Windows 8 pro. Jeg har nu købt en ny computer, som kommer præinstalleret med Windows 7 pro.

I mellemtiden er prisen steget markant på en Windows 8 opgradering. Jeg fik derfor den tanke at jeg kunne down-grade min Windows version på min gamle computer, og derefter bruge licensen på min nye computer.

Ud fra det jeg kan finde på nettet burde det faktisk kunne lade sig gøre, men jeg ingen idé om, hvordan jeg skal gøre det.

Er der nogen der har erfaringer med ovenstående, eller som ved om det er muligt og hvordan?

På forhånd tak for hjælpen!

/Thomas
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 10:57 #1
hvorfor vil du ha windows 8 og ikke windows 7 ???
Avatar billede Skifter24 Praktikant
12. februar 2013 - 12:46 #2
Ja jeg kan godt hjælpe dig med dit problem :)
Det er lidt omfattende hvis ikke du har en gendannelse af win 7 liggende på din win8 maskine?

Du skal bruge.
En demo version af win7. Fås her  http://www.softpedia.com/progDownload/Windows-7-Download-118183.html  ( husk at sikre dig at du får hentet den version der passer bedst til dig og din pc. (sprog/32-64bit)

Så skal du bruge dette her program.
http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool
Directe download link her... (Windows 7 USB TOOL)
http://images2.store.microsoft.com/prod/clustera/framework/w7udt/1.0/en-us/Windows7-USB-DVD-tool.exe

Det du så gør, er at du gemmer demoen af windows7 på din pc så du ved hvor den er..
Så bruger du usb Tool programmet til at ligge Windows7 demoen over på en usb nøgle.
Genstart pc og få den til at boote fra usb. Wupti du har ny win7 tilbage :)
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2013 - 01:44 #3