Avatar billede dbg Juniormester
11. februar 2013 - 19:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvilke settings skal jeg konvatere mine dvdér og video filer for at kunne se dem via USB i tv-boks?

Hej.. jeg har et gammelt tv (ikke fladskærm) som har en ekstern digital tv modtager boks.. i den boks er jeg så heldig at der er USB indgang og jeg ser nogle gange film på den.

Problemmet er at den kan afspille meget få filformater og de SKAL have en helt bestemt størrelse eller kvalitet før at den kan trække det..
hvis filerne er for store står der "UNSUPORTET FILE" når man prøver at afspille.. og det samme sker hvis det er et forkert filformat..

normalt ser jeg bare avi film som jeg har liggende på hardisken, men kunne godt tænke mig at prøve at se nogle af de ISO dvd film jeg har på hardisken, så derfor har jeg hentet et dvd-ripper program som jeg konvaterede ISO filerne til AVI filer men den kunne ikke afspille det.. det er sandsynligvis fordi opsætningen var forkert, men jeg ved ikk så meget om video-filtyper og opsætning osv.
det er desuden heller ikke altid at AVI filerne virker hvis de f.eks. er for lange så derfor har jeg et program til at splitte dem men så virker de ikke bagefter fordi opsætningen er blevet ændret eller så noget..

i det dvd ripper program jeg har kan man først vælge filformat (næsten alle) og derefter kan man vælge disse indstilliner:

VIDEO SETTINGS:
Encoder
Resolution
Frame Rate
Video Bitrate

AUDIO SETTINGS:
Encoder
Channels
Sample Rate
Audio Bitrate

nogen der kan forklare mig hvordan jeg finder ud af opsætningen til mit tv? eller bare har et godt dvd ripper progam eller andet..
Avatar billede thov Forsker
12. februar 2013 - 14:01 #1
For ikke at famle i blinde, henter du Gspot http://gspot.en.softonic.com/
Når du starter programmet, åbnes et vindue med en aflang rude nederst.
Derind trækker du en videofil som kan afspilles, og efter nogle sekunder, vises alle detaljer om filen.

Så ved du hvilke indstillinger du skal bruge ved konverteringerne.
Avatar billede trav4u2 Novice
19. februar 2013 - 13:36 #2
Med 11 åbne spørgsmål helt tilbage fra 2010 må du nok regne med en vis tilbageholdenhed med svar på nye spørgsmål.

Luk spørgsmålene; så får du nok flere kommentarer.
Avatar billede dbg Juniormester
29. juli 2013 - 12:06 #3
jeg fandt selv ud af det.. men tak for tippet..

jeg fandt to programmer som var perfekt til formålet se her:
http://www.eksperten.dk/spm/976543#reply_8077646

i det ene program "Wondershare Video Converter Ultimate" skal disse settings bruges:

Common Video > AVI

Encoder: Xvid
Resolution: Keep original
Frame Rate: 25 fps
bit Rate: 1500 kbps
Encoder: MP3
Sample Rate: 44100 Hz
Channel: 2 Channels Stereo
Bit Rate: 129 kbps

Split
Split Size: 200 MB

I det andet "Ultra Video Splitter"
Output Format: Generel Video>Avi
Split marked range in time by seconds: 900
Video quality: superb
video size: same as source
Audio quality: superb
Audio volume: same as source