Avatar billede silverfox66 Nybegynder
11. februar 2013 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Netværk/?

Hej

Jeg bor i et 2 plans rækkehus og synes det trådløse internet ikke er så godt alle steder. I vores hus er der telefonstik i hver rum, så jeg tænkte kunne man ikke forbinde router til de kabler på en måde så man har en internet opkobling i hver rum, synes kablerne ligner hinanden.
Vi bruger ikke dem til noget da vi ikke har fastnet telefon.
Håber jeg har forklaret mig ordentlig så i forstår.

Mvh silverfox66
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
11. februar 2013 - 15:12 #1
Problemet er at du almindeligt netværk skal bruge 4 ledninger for at kunne lave netværk ..

Det er derfor måske nok smartere at kigge på noget powerline, som egentlig gør det du vil .. men bare via 220V nettet i lejligheden ..

Du kan dog også bare sætte din router tæt på den ene ende af lejligheden og så sætte en wifi-repeater eller to ind hvor signalet begynder at falde ..
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. februar 2013 - 15:14 #2
Hvad/hvilket/mærke/model kommer det trådløse fra ?

Telefonstik og netværkstik ligner hinanden, telefonstik er bare lidt mindre. Disse kan ikke bruges, og det vil heller ikke være anbefalet at sætte en router op i hvert rum, så ville du i 5 rum med 5 routere have 5 forskellige netværk som du så skal logge af og på.

En bedre løsning vil være en bedre primær router, el. en repeater (trådløs netværksudvidelse)
Avatar billede silverfox66 Nybegynder
11. februar 2013 - 15:25 #3
Hej tordenfusk

Det er den her du tænker på ikk
http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=310

Jeg ved ikke om der er andre mærker? er det den bedste på marked, har du erfaring med det? kan den streame film(smart tv)

Tak for det hurtige svar

Mvh silverfox66
Avatar billede chalde Seniormester
11. februar 2013 - 15:29 #4
så ville du i 5 rum med 5 routere have 5 forskellige netværk som du så skal logge af og på.
Det løses nu meget enkelt. Brug 1 router som primær og de resterende som AP. Brug samme SSID, Kryptering og kode. Så kan du roame mellem dem uden at skulle taste kode på ny.
Avatar billede silverfox66 Nybegynder
11. februar 2013 - 15:29 #5
Hej
Kom til at sende svar til en anden!

sorry

Mvh silverfox66

Ps kan du ikke lige læse det inde på siden...
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. februar 2013 - 23:01 #6
"Det er den her du tænker på ikk
http://www.wdc.com/ (...)"

Nej, jeg tænker på hvad det er for noget udstyr du har, måske den trænger til en opgradering.

#4
Jo, det er korrekt at det måske ville fungere, men synes bestemt ikke det er en holdbar løsning.
Avatar billede silverfox66 Nybegynder
28. marts 2013 - 09:44 #7
Hejsa
Undskyld jeg ikke har skrevet her inde længe, jeg har skiftet telefonkabelet ud og sat en ny router på 1 sal.
Telefonkablet var muret ind i væggen med det resultat at jeg faktisk måtte brække gulvet op for at trække det nye kabel, derfor grunden til jeg ikke har lukket tråden før nu.

Ps. nu køre det, bortset fra man lige skal logge på, den skifter ikke automatisk...men det er til at leve med.

Mvh Silverfox66