Avatar billede daphne Novice
11. februar 2013 - 11:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Samsung Galaxy S2 - softwareopdatering har ændret hele telefonen

Igår har jeg fået valgt en større softwareopdatering til min Galaxy S2, som efterfølgende har ændret hele telefonens udseende.

1. Jeg kan ikke længere slette inde under mit galleri - hvilket er ret irriterende.

2. Skraldespanden er rykket op øverst i skærmbilledet, hvor den tidligere var placeret nederst.

3. Jeg kan ikke finde ud af at fjerne taste-lyde, når jeg skriver på mobilen, så den buzzer for hvert bogstav, hvilket er P....-irriterende.

4. Accu-wheather-programmet, som medfulgte som standard på telefonen ligner ikke sig selv, og jeg kan ikke hitte ud af, hvordan jeg ændrer udseende på det. Min mand har forsøgt, men han kan heller ikke finde ud af, hvordan dette gøres. Er det et nyt forsøg med at downloade et Vejr-program ? - og i givet fald, hvilket skal man så vælge, hvis man ønsker dato, klokken, lokation samt et 'pænere' udseende af vejr-app'en ?

5. Kan ikke ændre pause-skærmen, som telefonen automatisk omstiller til når den ikke har været i brug xx antal minutter. Hvordan gør jeg det ? - har kigget under skærm under indstillinger, men her ligger ændrings-muligheden ikke længere ?

Dette er blot nogen få af de ting, den nye software har ændret på. Det er vildt irriterende, og håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede Blandy Praktikant
11. februar 2013 - 11:50 #1
Nu ved jeg ikke hvad version du gik fra, og over til. Men det er helt normalt at en større opdatering af android, resulter I at brugerfalden også har fået en løft/ændring.

Så den eneste måde du kan ændre på er ved at rule tilbage til den gamle version. Som man ikke bare lige gør.

Så ellers må du vende dig til de ændringer der er I den nye version af din android.
Avatar billede daphne Novice
11. februar 2013 - 12:11 #2
Jo, men hvor ændrer jeg så de ting, så jeg kan benytte nogen af de samme funktioner, som jeg havde tidligere ?

Det er da f.eks. en anelse upraktisk, at jeg ikke kan slette billeder fra mit galleri ?
Avatar billede Blandy Praktikant
11. februar 2013 - 12:34 #3
Det burde du også kunne. Ellers er det i hvertfald ikke meningen.
Avatar billede daphne Novice
11. februar 2013 - 12:40 #4
Der er ikke nogen muligheder for at slette billederne, jeg har liggende inde, der er ingen skraldespand, eller slette-mulighed.

Det er pænt irriterende, at jeg ikke kan slette billeder, som er fejlskud. Det fylder jo altsammen.
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
11. februar 2013 - 12:59 #5
Jeg har samme SPh som lige er blevet opdateret.

1 Sletning fra galleri:
- åben galleri
- hold fingeren på det billede du vil slette (3 sek.)
- underst i billedet kommer en menu [Send via] [Slet] [Mere]
Her kan du vælge Slet og [Bekræft sletning] og vupti så er det væk :-)

2 Der er jeg ikke med på hvor du er..

3 Tryk [] knappen på fronten
- vælg [Programmer]
- vælg [Indstillinger]
- Vælg Lyd
- Scroll ned til System
- fjern flueben i Tastetoner og Berøringslyde

4 bruger jeg ikke..

Prøv det...
Avatar billede daphne Novice
11. februar 2013 - 13:11 #6
#5>

1) Mht. galleri Er prøvet, holder fingeren på selve billedet eller galleriet, der skal fjernes, men den markerer bare billedet/galleriet, - der er ingen muligheder for sletning, og der kommer hverken tekst eller skraldespand frem, så jeg kan slette.

2) Før softwareopdateringen havde jeg en skraldespand øverst i billedet, som nu er rykket ned i bunden af skærmen.

3) Fluebenet ER fjernet, men der er stadig tastetoner, når jeg skriver sms'er ?
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
11. februar 2013 - 14:27 #7
1 Det undre mig meget at vi ikke Ser" det samme på to ens SPh.
2 "billedet"?? hovedbilledet eller ???
3 sæt fluebenene og genstart SPh.
fjern dem og genstart SPh.

Samsung har en fin hotline på 70701970, kan være det er en svensker du får fat i.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
12. februar 2013 - 06:05 #8
Når du har markeret det billede du vil slette,så kommer der et ikon oppe i højre hjørne,det er tre hvide linjer,nårdu trykker på det kommer der en menu frem hvor du kan vælge at slette.
Avatar billede Miriamsen Nybegynder
12. februar 2013 - 08:33 #9
Jeg har også netop opdateret min Samsung til det nye, men mit problem er et helt andet - den vil ikke acceptere min kode mere? Så jeg kan slet ikke komme ind på min telefon.
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
12. februar 2013 - 11:04 #10
#9
Så er man presset!
Så er der vel ikke andet at gøre end at finde PUK og PIN koderne frem.
Når den er blevet låst ved at du har angivet forkert pin kode 3 gange så vil den bede om PUK koden som den helt sikkert kender.

Og eller må du ned i mobil biksen, de har koderne til dit SIM-kort.

#8
OK sådan ser det ud i din SPh..
Avatar billede daphne Novice
09. marts 2013 - 18:34 #11
Lukker spørgsmålet her, kan stadig ikke få det til at virke som jeg godt kunne tænke mig det, men ender velsagtens med, at jeg sælger min smartphone og køber mig en almindelig gammeldags med taster.

Mvh.
Gitte