Avatar billede Weedbag Novice
10. februar 2013 - 03:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Boot loop

Hey :)
jeg sidder med en Asus x52d laptop hvor jeg ønsker at installere win 7 Ultimate fra dvd.
Installationen forløber fint, men når den er færdig og har "konfigureret til første brug" genstarter den.
Dette bliver den ved med i en uendelighed, den når til en grålig skærm og genstarter uden advarsel/fejlmeddelser.
Jeg har prøvet både 64 bit og 32 bit versionen.

Hvis jeg bruger gendannelses partionen med Win 7 Home Premium er der ingen problemer.

Kan mobo være låst til home Premium licensen?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2013 - 09:01 #1
Overskriver du (formaterer) det gamle c drev før du installerer den nye version?
Har du gendannelses diske hvis du pludselig ikke kan få adgang til din gendannelses partition?
Avatar billede Weedbag Novice
10. februar 2013 - 10:24 #2
Ja jeg formaterer C drevet først.
Men god ide med at lave genskabelses diskene, det gør jeg lige inden jeg fortsætter.
Avatar billede Weedbag Novice
10. februar 2013 - 16:49 #3
Brænderen failer og ødelægger den ene disk efter den anden. Jeg begynder at tvivle lidt på om det er besværet værd.
Nogen der har oplevet det her før?

Her er en video som tilsyneladende er det samme problem. Den rebooter i hvert fald nøjagtigt det samme sted og vil kun virke med gendannelses partionen.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2013 - 17:04 #4
Jeg frygtede måske at det kunne ske :-(
Det var derfor jeg spurgte om de var på plads.
Har oplevet at spørgere herinde som har opgraderet, og bagefter troede de kunne komme tilbage, men det viser sig desværre i mange tilfælde at filer som der skal bruges er væk efter formateringen.
Så derfor er der uhyre vigtigt man har disse recovery diske på plads før man går i gang med opgradering.
Har selv samme problem på min pc. Recovery delen virker ikke efter jeg formaterede og installerede Xp pro i stedet for Home Edition.

Man kan dog stadig bruge den nøgle der er tilknyttet pc. Man kan installere ved at låne en Windows version der er magen til den nøgle refererer til og bruger denne under installation.
Avatar billede Weedbag Novice
20. februar 2013 - 17:30 #5
Ingen løsning