Avatar billede hrtp Nybegynder
08. februar 2013 - 11:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ulead Video Studio VSP filer

Jeg har for nogle år siden konverteret nogle VHS båd til VSP filer.
Jeg har Video Studio 10 Plus installeret, men kan ikke åbne filerne.
Fejlmeddelelse: filen kan ikke læses

Jeg mener, at det Video Studio 9 jeg brugte tidligere. Kan det være årsagen til at jeg ikke kan åbne filerne.

Er der nogen der har tips til andre måder at få åbnet filerne eller få konverteret filerne til et brugbart filformat.

Henrik
Avatar billede trav4u2 Novice
17. februar 2013 - 11:44 #1
Du skriver, at du har konverteret fra VHS til VSP, men en VSP-fil er ikke en video-fil.

VSP-filer indeholder kun settings - informationer om den placering og redigering du har valgt for de originale videofiler. Så med mindre du har de originale mpeg/ avi filer liggende, kan du ikke rigtig bruge VSP-filerne til noget.

Bortset fra det, mener ikke at der skulle være et problem med at åbne VS9-filer i VS10. Begge versioner er dog af ældre dato. (fra 2005 og 2006)
Avatar billede hrtp Nybegynder
17. februar 2013 - 15:44 #2
Hej.
Tak for svaret. Godt nok at få bekræftet de bange anelser.
Det passer med min egen lommeteori og jeg har faktisk skiftet computer siden jeg sidst redigerede video.
I mellemtiden har jeg fundet de originale filer og lagt dem på en ekstern harddisk. Så skal stien fra VSP filerne bare ændres - tror jeg.

HP
Avatar billede trav4u2 Novice
17. februar 2013 - 18:00 #3
Det er rigtigt. Videostudio popper op og spørger om du vil relinke.

Jeg samler ikke på points; så du accepterer bare det svar du allerede har lagt ;)

God fornøjelse.