Avatar billede force_master Praktikant
07. februar 2013 - 19:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

32 bit på en 64 bit pc

Hej
Har lavet et program som kører fint på 32 bit.
år den kommer over på en 64 bit, kører den fint indtil
den skal åbne en ny form i programmet, så går den ned.
Skal der laves noget specielt for at køre på 64 bit.
Begge er win7
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2013 - 19:24 #1
Hvis du bygger exe til anycpu, saa boer den starte paa baade x86 og x64.

Det goer den saa ogsaa. Saa derfor maa exe vaere klar til 64 bit.

Men der sker en fejl.

Du skal nok kigge lidt paa den fejl og finde ud af hvad den kommer fra.
Avatar billede force_master Praktikant
07. februar 2013 - 19:26 #2
System.InvalidOperationException: Der opstod en fejl under oprettelsen af formularen. Se Exception.InnerException for at få yderligere oplysninger. Fejlen er: Filen eller assemblyen 'Microsoft.VisualBasic.PowerPacks.Vs, Version=9.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a' eller en af dens afhængigheder kunne ikke indlæses. Den angivne fil blev ikke fundet. ---> System.IO.FileNotFoundException: Filen eller assemblyen 'Microsoft.VisualBasic.PowerPacks.Vs, Version=9.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a' eller en af dens afhængigheder kunne ikke indlæses. Den angivne fil blev ikke fundet.

Filnavn: 'Microsoft.VisualBasic.PowerPacks.Vs, Version=9.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a'

  ved Timeseddel.print.InitializeComponent()

WRN: Logføring af assemblybinding er deaktiveret.

Logføring af assemblybindingsfejl aktiveres ved at angive registreringsdatabaseværdien [HKLM\Software\Microsoft\Fusion!EnableLog] (DWORD) til 1.

Bemærk! Ydeevnen forringes ved logføring af assemblybindingsfejl.

Denne funktion deaktiveres ved at fjerne registreringsdatabaseværdien [HKLM\Software\Microsoft\Fusion!EnableLog].
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2013 - 19:36 #3
Findes Microsoft.VisualBasic.PowerPacks.Vs.dll paa den PC hvor du har problemet?
Avatar billede force_master Praktikant
07. februar 2013 - 19:47 #4
nej, det gør den ikke,
Kan jeg bare kopiere den, eller ?
Avatar billede force_master Praktikant
07. februar 2013 - 19:49 #5
Ja, virker nu, takker.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2013 - 19:54 #6
Rene .NET assembly'er kan den bare kopieres.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2013 - 19:54 #7
Hvis der bruges native Win32 DLL'er eller COM komponenter, saa bliver det grumset.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2013 - 19:55 #8
og et svar fra mig