Avatar billede The87Boy Nybegynder
05. februar 2013 - 23:49 Der er 2 kommentarer

Overvågningssystem i udeskur

Jeg har et udeskur, hvor jeg skal have lavet et overvågningssystem.

Der er 40 m. til udeskuret, så jeg tænker på, om jeg skal grave et RJ45-kabel ned og så bruge et IP-kamera (eller en Raspberry Pi med USB-Webcam og mikrofon).

Jeg kører en server inde i huset, hvor der kører hjemmesider mm. på, som jeg regner med, at jeg også kan køre overvågningen fra, så systemet i huset er løst. Denne server kører desuden med et USB-modem tilkoblet, så der er mulighed for at sende SMS'er mm.

I den forbindelse har jeg dog et par spørgsmål, som drejer sig om systemet udenfor
  - Hvor langt skal RJ45-kablet graves ned i jorden?
      - Og er det den bedste måde?
  - RJ45-kablet skal jo ligges i et rør, men skal RJ45-kablet være skærmet eller ikke-skærmet?
  - Og kan jeg ligge et installationskabel (til strøm) ned i samme rende (selvfølgelig ikke i samme rør)'
  - Hvilken løsning vil være den bedste; IP-kamera eller Raspberry Pi?
06. februar 2013 - 08:54 #1
PS: Mht. hvilket PROGRAM du skal bruge så se denne smarte ->
www.yawcam.com/

Har jeg salv brugt flere gange !!!
Avatar billede The87Boy Nybegynder
06. februar 2013 - 10:40 #2
Jeg havde tænkt mig selv at lave programmet, da det ikke er den svære del for mig, men da jeg ikke er hardware-mand, havde jeg lige de par spørgsmål