Avatar billede bjarnefilm Juniormester
05. februar 2013 - 23:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Auto funktion, der rykker semikolon

Når jeg skriver et csharp program, laver jeg altid et mellemrum mellem kodelinjen og det afsluttende semikolon. Men når jeg trykker på return, er der noget automatisk, der rykker semikolen en plads til venstre. Så er mellemrummet væk, og så er linjen efter min mening sværere at læse. Kan man slå denne automatiske funktion fra?

Venlig Hilsen
Bjarne
Avatar billede Syska Mester
05. februar 2013 - 23:39 #1
Nok fordi 99.99% følger at der ikke skal være et mellemrum. Det kan ofte ligne en fejl.

var t = "Mikael" ;

Jeg antager det er overstående mellemrum du vil have, right?
Avatar billede Syska Mester
05. februar 2013 - 23:43 #2
Men hvis du vil have det, skal du nok kigge i:

VS(jeg bruger 2012)
Options
Text Editor
C#
Formatting
"Spacing" eller måske en af de andre.
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
06. februar 2013 - 01:04 #3
Jeg har løst problemet.
Jeg fandt løsningen på en anden side.
Jeg bruger 'Microsoft® Visual C#® 2010 Express'
Jeg var inde under 'Tools > Options > Text Editor > C#' og der kunne jeg slå funktionen fra. Der stod noget med 'commit on return'.
Jeg vil meget gerne have et mellemrum. Det er jeg vant til, og så kan jeg nemmere læse linjerne. De små programmer jeg skriver, er kun til hobby. Hvis jeg en dag skal skrive et program sammen med en gruppe, så vil jeg starte med at sige at der skal være mellemrum, ellers gider jeg ikke være med.
Du har brugt tid på spørgsmålet. Smid et svar, så giver jeg point.
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
23. februar 2013 - 08:16 #4
Jeg har en bemærkning til tegnsætning og kode.
Her er noget kode som csharp editoren skriver det:

// Tegn den første viser
if (valgt_urskive.IndexOf("Bjaelke") == 0)
    tegn_bjaelke();
if (valgt_urskive.IndexOf("Klassisk") == 0)
    tegn_klassisk();
if (valgt_urskive.IndexOf("Sol") == 0)
    tegn_sol();

Her er samme kode, som jeg synes det skal se ud:
// Tegn den første viser
if ( valgt_urskive.IndexOf("Bjaelke")  == 0 )
    tegn_bjaelke()  ;
if ( valgt_urskive.IndexOf("Klassisk") == 0 )
    tegn_klassisk() ;
if ( valgt_urskive.IndexOf("Sol")        == 0 )
    tegn_sol()        ;

Jeg synes den sidste kan læses hurtigere.
Men sådan er der så meget.
Vi er allesammen forskellige.
Avatar billede Syska Mester
23. februar 2013 - 17:03 #5
Vi kan i hvert altid blive enige om at være uenige :-)

Jeg tror ikke du deler dette synpunkt med specielt mange udviklere, hvad enten de laver: C, C++, python, ruby what so ever ...

Jeg synes tilgengæld det virker forstyrende at der skal være mellemrum før ")" ... dermed skal jeg reelt se på flere karaktere end højst nødvendig pga det mlellemrum.

Derudover synes jeg det bare er mærkeligt du vil have ekstra mellemrum før dine "==" ... kan være en copy/paste fejl ind i exp.dk mærkelige måde at printe ting på.

Men ja, mennesker er forskellige ... men når 99% synes første er det mest almindelig tror jeg desværre man bliver nød til at følge den :-(

Jeg kan så også oplyse dig om at "_" i variable navne er der heller ikke mange der synes er specielt læsevenligt ...: http://en.wikipedia.org/wiki/CamelCase

It was only in the late 1960s that the widespread adoption of the ASCII character set made both lower case and the underscore character "_" universally available. Some languages, notably C, promptly adopted underscores as word separators; and underscore-separated compounds like "end_of_file" are still prevalent in C programs and libraries. However, some languages and programmers chose to avoid underscores, among other reasons to prevent confusing them with whitespace, and adopted camel case instead.