Avatar billede mccookie Seniormester
05. februar 2013 - 15:41 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Rip af DVD

Hej,

Jeg har købt Leawo DVD ripper, så jeg kan rippe nogle DVD'er og afspille dem på min IPAD - Hvilket er lidt smart med børnefil til bilturen! Oprindeligt købte jeg licensen til den gamle computer, og her gik alting jo fint - BARE ENORMT LANGSOMT!!!

Sidenhen en ny computer, fik flyttet licensen og så har jeg ville rippe nogle nyindkøbte DVD'er!! DVD'erne kan rippes og afspilles - Men vil under ingen omstændigheder afspilles på en IPAD!!!

Jeg troede jo straks at det var IOS opdateringen som var skyld i problemerne, og har forsøgt at skrive til producenten af programmet. Ovenikøbet har jeg afprøvet deres Ultimate converter - Samme resultat!

Ovenstående fik mig jo til at tænke, at det jo har virket - Og spørgsmålet var jo om det virkede på den gamle PC'er!! Har installeret programmet, testet skidtet og minsandten om det ikke virkede! Derved måtte det jo være den nye PC'er der var problemet!

Jeg vælger samme profil har både prøvet DVDRIPPER og Ultimate converter - Virker på den gamle med ikke på den nye når det skal afspilles på en IPAD! Men jeg kan afspille det som almindelig MPG4 fil!!!

Mangler jeg et codecs eller noget andet.... kan oplyse det er en ASUS Windows 7, og den gamle er en Xp Lenovo R61

Håber nogen ved et eller andet!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2013 - 21:10 #1
Har du prøvet at køre programmet i xp kompalibilitets tilstand?
Det gøres ved at højre klikke på start ikonet til programmet og vælge egenskaber- kompatibilitet og vælge Xp.
Kan også være et codec problem måske.
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 03:55 #2
ipad kan vel kun afspille mp4, så du skal rippe dvd til mp4.
det kan du gøre med handbrake.

http://handbrake.fr/

den er nem, du vælger bare hvor du vil gemme filen, vælger ipad, og start. så ordner den resten.
Avatar billede mccookie Seniormester
12. februar 2013 - 14:59 #3
Hej,

Jeps, nu har jeg prøvet begge forslag, samme resultat - Kan rippe, men ej lægges på Ipad.
Den gamle computer med meget langsom hastighed kan godt, men det var jo netop ideen med udskiftningen!
Avatar billede mccookie Seniormester
12. februar 2013 - 14:59 #4
Hej,

Nu var det jo ikke det spørgsmålet gik på!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. februar 2013 - 20:42 #5
Prøv at smide XP på den nye pc og se om det løser dit problem.
Avatar billede mccookie Seniormester
28. juni 2013 - 05:23 #6
Hmm... min tanke er at det var codecproblemer som var årsagen

Læg venligst svar for indsats
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2013 - 17:18 #7
Lægger et svar til deling med andre i tråden