Avatar billede MPT1996 Nybegynder
05. februar 2013 - 10:50 Der er 3 kommentarer

Computer

Hej.

Jeg ville høre om i kunne hjælpe mig med at finde en god arbejds computer, den behøver ikke at kunne trække de helt store spil.
Skærmen skal være omkring de 15 tommer.
Batteriet skal også kunne holde i lang tid.
Pris: 3500-5000

Håber i kan finde en god en.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
05. februar 2013 - 11:17 #1
Kender du www.edbpriser.dk ?

De har en enormt smart funktion, hvor du under bærbare maskiner, kan sætte kriterier for den maskine du søger.
Eksempelvis som jeg har gjort her. Sat skærm til lig med 15.6" da det vist er standarden, prisen til minimum 3400,- og batteri til minimum 5 timer.

http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar.aspx?nf=strmatrix8%3a^15.6+tomme%C2%A415.6000000000%24%C2%A7intmatrixmax13%3arange%2818900.0000000000%2c+max%2c+from%3d%22GE%22%2c+to%3d%22LE%22%29%C2%A7price%3a[3400%3b68121]%C2%A7&s=igeneric4&qt=Fql

Håber det hjælper lidt, så kan du også kikke lidt på design osv.
05. februar 2013 - 13:02 #3
HEJ,

Noget af det første du bør gøre er at sætte dig ned.

Derefter begynder du at drømme.

Drømme om alle de ting du kunne tænke at gøre med en computer op på en computer. Får du en drøm skriv den på en liste på et papir.
Skriv alt også vilde drømme.

Når du ikke kan drømme mere tager du denne liste og sorterer alle de urealistiske ting fra (en computer kan i dag ikke lave kaffe - eksenmpel-vis og den kan heller ikke rede senge ! )...

Når du så har denne liste (realistiske liste) tager du den ned til en kvalificeret forhandler (KVALIFICERET - ikke en som bare vil sælge dig en computer, fordi han (eller HUN) vil tjene lidt håndører...)

Han (eller HUN) vil kunne give dig en masse kvalificerede råd om hvad du har brug for og er han realistisk tager han han (eller HUN) hensyn til det antal kroner, du havde tænkt dig at spendere på samme computer. (Vi taler ikke om en IBM Mainframe VM 370 til 4,7 millioner ! (plus moms!))

Og husk på det er dig som køber. Kan du ikke lide computeren (eller sælgeren), eller føler du bliver snydt, går du bare videre til den næste forhandler. Konkurrencen mellem forhandlerne skal komme dig til gode.

HELD og LYKKE og PØJ PØJ (og velkommen i Computer-space // Cyberspace)...

KRistian