Avatar billede jdann Mester
04. februar 2013 - 08:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke modtage mail

Hej
HJÆLP
På vor PC nr. 2 har vi fået installeret Windows 7 samt
Officepakke 2010
Jeg har opsat Outlook 2010 - rigtigt synes jeg selv - og når man kører test på opsætning fortæller den, at det er lykkede.
Jeg kan uden problemer sende email fra maskinen til anden maskine
MEN jeg kan ikke MODTAGE mail - hverken fra anden maskine eller fra samme maskine til egen mailadresse
Der kommer ikke besked om at beskeden ikke kan modtages
Hvad har jeg mon gjort galt eller mangler at opsætte
Er der en klog M/K derude :)

Mange hilsener
Jørgen
Avatar billede vejmand Juniormester
04. februar 2013 - 09:42 #1
Skriv fejlmeddelelsen her ind, ellers er det ikke let at hjælpe....
Avatar billede jdann Mester
04. februar 2013 - 09:48 #2
Hej
Jeg får ingen fejlmeddelelse - der kommer blot ingen mail i indbakken - uanset om jeg klikker på send og modtag eller ingenting gør
Glemte måske at skrife at jeg bruger stofanet - har her flere mailadresse
Det har fungerer fint da jeg havde outlook 2003 inde
Jørgen
Avatar billede jdann Mester
04. februar 2013 - 10:47 #4
til poko1
Ja og jeg har fået de 2 grønne hak ved sidste billede
log på server for indgående post - udført
send en test mail - udført
Jørgen
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
04. februar 2013 - 11:55 #5
inde på google chrome kan du få en gmail (gogle mail). den virker rigtigt godt og er nem at bruge. min outlook express virkede heller ikke så jeg prøvede gmail og nu virker det bare
lykke til.
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
04. februar 2013 - 12:01 #6
Jeg har set lignende før, det var en taste fejl ;-(
Er du helt helt helt sikker på at pkt. 8 og 9 er fulgt?
I den fine vejledning fra #3

Selv om du har set små grønne flueben.... !8-)
Avatar billede vejmand Juniormester
04. februar 2013 - 12:23 #7
Martin0108 >> Husk, Svar er til Løsninger og pointgivning.

Brug derfor altid Kommentar til alternative forslag og kommentarer.  :-)

jdann >> Når du har sendt en mail, kan du så se den i indbakken, hvis du logger på web-mail?
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
06. februar 2013 - 17:16 #8
#7 den var allerede på "svar"... det overså jeg :) men jeg skal huske at slå den over på kommentar. tak fordi du mindede mig om det :)
Avatar billede jdann Mester
08. februar 2013 - 14:28 #9
Tak for forsøg på hjælp
Fik outlook genstalleret og begyndte forfra - det hjalp
MEN poko1 - den vejledning du anviste er forkert - det er forkert adr. til både indgående og udgående servere - skal være mail.stofanet.dk begge steder.

Lukker spørgsmål
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. februar 2013 - 15:05 #10
Ja selvfølgelig det er jo kun en vejledning du skal selv sætte de oplysninger du har fået af din udbyder.
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
08. februar 2013 - 19:38 #11
Det var det jeg sagde, det var en tastefejl.... :-)