Avatar billede Leif199 Nybegynder
02. februar 2013 - 19:08 Der er 8 kommentarer

Windows 7 og Windows 8 på samme pc

Hej
Jeg håber at nogen kan hjælpe.
I november købte jeg en bærbar medion pc i7 processor
Jeg har købt en opgradering,på nettet og downloadet W8  og bestilt dvd med W8.
I min maskine kan man afmontere dvd drevet og montere en flash Hd
Jeg vil gerne beholde W7 på den nuværende Hd og installere W8 på den nye Hd.
Kan man det, med det jeg har købt? og må man det?
Mvh.
Leif
Avatar billede kris914g Nybegynder
02. februar 2013 - 19:20 #1
har ikke forstået helt du vil gerne have windows 7 på en harddisk og windows 8 på en anden?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2013 - 19:26 #2
Det forstår jeg såmænd heller ikke, men til dit spørgsmål:
Ja du kan sagtens køre med både 7 0g 8, og det må man da godt.
Men den disk du vil opgradere på, skal først have en anden windows installeret, XP eller win7. For ellers er det jo ikke en opgradering. Man kan sagtens installerer opgraderingen direkte, men når man så kommer til nøglen, passer den ikke.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2013 - 19:29 #3
Ps. da jeg opgraderede fra XP, aktiverede jeg den ikke XP, og det betød ikke noget.
Avatar billede Leif199 Nybegynder
02. februar 2013 - 19:55 #4
Hej Tak for svarene
Jeg ved godt at man kan installere på en Hd. Men Jeg vil gerne have
Styresystem på en alm Hd og den anden på SSd drev.
Jeg har en anden bærbar med W8 Jeg synes at der er lidt bøvlet at finde rundt i.
Men hvis det er for bøvlet at til at fungere vil jeg have W8 på SSd'en. Men så er jeg nød til at installere W8 hvor den nuværende Hd
og så clone W8 over på SSd'en,men hvordan gør man det?
Mvh
Leif
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2013 - 20:22 #5
Man plejer at installere styresystemet på en SSD, fordi den starter hurtigere op, men det kan man gøre som man vil. Ja efter min mening er win8 et skod program, selv om det hjælper meget at installere "Classic shell" Jeg kan bare ikke se, hvad du vil bruge win8 til?
Det du vil få, er så en dual boot. D.vs. du skal under opstart vælge enten 7 eller 8. Det vil sige, at hvis du er på win7, skal du genstarte for at kunne komme ind på win8 og vice verca.
Grunden til at køre dual boot plejer at skyldes, at man har 2 meget forskellige styre systemer som XP og win7 eller en windows og en Linux. Du skal nok for at kunne installere win7 have den på først, og derefter win8. For ellers vil win8 sige nej til win7 som betragtes som en nedgradereng. En SSD kan du installationsmæssig betragte som en almindelig harddisk.
Men er du nu sikker på, at du ved hvad du har gang i:)
Og HUSK! Du må aldrig defragmentere din SSD disk. Det gavner ikke men slider på disken. Slå automatisk defragmentering fra i kontrolpanelet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. februar 2013 - 20:47 #6
der er flere måder det kan gøres på!
http://gratisupload.dk/vis_billede/691096/
Avatar billede Leif199 Nybegynder
02. februar 2013 - 23:52 #7
Tak svaret jeg må se hvad jeg finder ud af.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2013 - 01:30 #8
OK:)