Avatar billede aasevangsgaard Nybegynder
28. januar 2013 - 17:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

dokumentnavn

Hvordan laver man så dokumentet gemmes under det navn der skrives i den første celle
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2013 - 18:51 #1
Hej.

  Der kan laves en makro til det, men det virker en smule omsonst, når Excel selv spørger om filnavn, første gang du trykker [Ctrl+S] - så vil det vel alt andet lige være lige så let at fodre filnavnet ind der?
  Har du rigtig mange nye ark, hvor du har brug for sådan en funktion?

De bedste hilsner
Avatar billede aasevangsgaard Nybegynder
28. januar 2013 - 18:59 #2
det er fordi det er en skabelon, en bestillingsseddel der skal bruges igen og igen, men gemmes med nyt navn hver gang.og spare at skrive navnet igen.
så kan den tages tom frem til næste bestilling.
Avatar billede gnowak Nybegynder
28. januar 2013 - 21:49 #3
Sub GemFil()
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\grn\Documents\" & Range("A1") & ".xlsx", _
        FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False
End Sub
Avatar billede aasevangsgaard Nybegynder
28. januar 2013 - 22:33 #4
tak, den må jeg prøve at få lavet.
Avatar billede aasevangsgaard Nybegynder
18. februar 2013 - 10:14 #5
Så prøver jeg lige igen.

Jeg kan ikke finde ud af at få oprettet makroen. Kan du tegne og fortælle for dummernikker. Aase